فراخوان شرکت در چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدارِ کتاب اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، طرحی است که به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.

مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ترویجی مرتبط با کتابخوانی که با مشارکت‌های مردمی‌، نهادها و سازمان‌های فعال روستاییان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تامین بودجه آن مشخص شود.

برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رییس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتابخوانی، به همراه فرم‌های تکمیل شده، تا پایان وقت اداری روز دوشنبه بیستم آذر 1396 به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.

برنامه‌های ارسالی می‌تواند شامل این مجموعه فعالیت‌ها باشد:

یک، اقدامات زیربنایی شامل تاسیس نهادهای مرتبط به کتابخوانی ازجمله کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی.

دو، فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتابخوانی بینجامد.

برای انتخاب روستاها و عشایر برگزیده دوستدار کتاب، شاخص‌هایی در نظر گرفته می‌شود مانند این موارد: متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی باشد.

تاثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا برخوردار باشد.

پوشش جمعیتی مناسب داشته باشد و به خصوص زنان، کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار دهد و ...

هیات داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، 10 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهد کرد و این روستاها و عشایر در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =