ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: ساخت پهپاد و خرید موشک های اس 400 روسی توسط ترکیه موجب ناراحتی آمریکا و اسرائیل شده و آنها از اقدامات انجام شده در این زمینه دیوانه شده اند.

اردوغان روز چهارشنبه در همایش سراسری شهرداران ترکیه در آنکارا افزود: آمریکا و اسرائیل به ما پهپاد ندادند و به همین علت ما خودمان آن را تولید کردیم ولی آنها بابت این امر ناراحت هستند.

وی خطاب به آمریکا و اسرائیل بیان کرد: فکر می کنید منتظر شما خواهیم بود؟ نه، بلکه خودمان اقدام می‌کنیم.

وی با بیان این که مسلمان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، اظهار کرد: باید هوشیار باشیم چرا که آنها برای ندادن پهپاد به ما بهانه تراشی کردند، اما ترکیه خود پهپادهای مسلح و غیرمسلح را تولید کرد و ناراحتی آنها نیز ناشی از این موضوع است.

وی ادامه داد: ادعای حمله با پهپادهای ترکیه علیه غیرنظامیان در عملیات‌ ضدتروریستی نیز نمونه‌ای از اخبار مغرضانه بوده که ناشی ناراحتی آنها در این زمینه است.

وی با بیان این که 'گروه‌های تروریستی حق دارند از روش‌های ضد تروریسم و قاطعیت و دستاوردهای ترکیه در این خصوص به ویژه در سال‌های اخیر ناراحت باشند'، گفت: برخی از حامیان گروه‌های تروریستی نیز ممکن است از این امر احساس ناراحتی کنند، ولی هیچ یک از نمایندگان مجلس کشورمان چنین حقی ندارند.

وی بیان کرد: کسی حق ندارد ادعاهایی مانند حمله به غیرنظامیان توسط پهپادهای ترکیه را مطرح کند، زیرا این همان چیزی است که گروه‌های تروریستی خواهان مطرح کردن در مجامع بین المللی هستند.

وی با انتقاد از ادعای یکی از نمایندگان مجلس ترکیه در خصوص حمله با پهپادها علیه غیرنظامیان اظهار کرد: ملت ترکیه پاسخ مناسب نمایندگانی را که در مقابل اقدامات دولت برای حفظ کشور و امنیت آن و حتی در امر مبارزه با تروریسم کینه و خصومت به دل دارند، در پای صندوقهای رای خواهند داد.

اردوغان اضافه کرد: ترکیه در عملیات نظامی خارج از کشور نیز تمام تلاش خود را به کار برده تا غیرنظامیان آسیب نبینند.

وی ادعاهای مربوط به پهپاد‌های مسلح که امکانات گسترده‌ای را برای ترکیه در عملیات‌های ضد تروریستی ایجاد کرده، نمونه‌ای از اخبار مغرضانه علیه این دستاورد ملی ترکیه دانست و ادامه داد: حساسیت و دقت نیروهای نظامی ترکیه برای آسیب ندیدن غیرنظامیان از سوی همه مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه ادعا کرد: 'کمترین توقع ما در انتخابات دستیابی به 50 درصد و بعلاوه یک رای است، اما هدف ما این است که در دل تمام شهروندان قرار گیریم.'

وی افزود: 'برخی افراد با هدف قراردادن اردوغان و حزب عدالت و توسعه در پی منافع خود هستند و به جز یک بخش کوچکی، هیچ شهروندی وجود ندارد که از ما حمایت نکند.'

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    3 5
    من که یکذره هم به حرفهای این مردک اعتماد ندارم یک بچه هم بهتر از این رو حرفش میمونه از صبح تا شب 180 درجه تغیر موضع میده اصلا قابل اعتماد نیست
    • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      6 2
      قرار نیست شما بیسوادان سیاسی و عقده ای به مرد کار کشته و باعرضه مثل اردوغان اعتماد کنید.ایشون اعتمادشون رو از ملت خودش با کارهای بزرگی که انجام دادن گرفتن.فعلا شما بشینید تا موشکهای اس چهارصد رو ببینید و حرص بخورید
    • اول وطن بعد من IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      2 6
      اتفاقا رفتار مقلدين چشم بسته اردوغان در داخل كشور بيشتر شبيه عقده اي ها هست