ایرنا نوشت: وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در جلسه امروز (چهارشنبه) خود قطعنامه‌ای را علیه برگزای همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی عربی،وزرای خارجه عرب با صدور قطنامه ای همه پرسی جدایی کردستان عراق را رد کرده و آن را مخالف قانون اساسی این کشور دانستند.

براساس این گزارش، 'احمد جمال' سخنگوی وزارت خارجه عراق گزارش داد که اتحادیه عرب به اجماع قطعنامه ای علیه همه پرسی جدایی اقلیم کردستان صادر کردند و این همه پرسی را مخالف قانون اساسی دانسته و خواستار احترام و پایبندی به آن شدند.
وی وحدت عراق را مهم ترین موضوع در مواجهه عراق با تروریسم دانست و افزود:تهدید وحدت عراق امنیت و ثبات منطقه را و قدرت و توان ملت عراق در مواجه با تروریسم را هدف قرار می دهد.

وی تصریح کرد که این قطعنامه به خواست ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق صادر شد.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب روز گذشته (سه شنبه) در افتتاحیه یکصد و چهل و هشتمین جلسه وزارای خارجه این اتحادیه در قاهره از کردهای عراق خواست که با بغداد وارد گفت و گو شوند و وحدت کشورشان را حفظ کنند.

قرار است، همه پرسی سوم مهرماه پیش رو (25 سپتامبر جاری) در سه استان دهوک، اربیل و سلیمانیه به علاوه مناطق مورد اختلاف با دولت مرکزی یعنی سه استان نینوا، کرکوک و دیاله برگزار شود.

دولت مرکزی عراق به علاوه کشورهای منطقه، جهان و سازمان ملل متحد با برگزاری همه پرسی مخالف هستند اما مسعود بارزانی همچنان اصرار بر انجام آن دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =