روزنامه خراسان در شماره امروز خود نوشت: کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس در حمایت از برجام برای وزیر خارجه این کشور یک نامه نوشت و اقدامات یک جانبه آمریکا در قبال این توافق را مغایر با منافع انگلیس دانست و در عین حال از کم تحرکی لندن نیز دراین زمینه انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس، در نامه اعضای کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان به بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور آمده است: «رویکرد دولت آمریکا و کنگره این کشور ممکن است سبب به خطر افتادن توافق هسته‌ای شود. انگلیس، به عنوان یکی از مذاکره کنندگان کلیدی این توافق، باید در حمایت خود از توافقی که در جلوگیری از تولید تسلیحات هسته‌ای از سوی ایران موفق عمل کرده است، صریح باشد. هر گونه اقدام یک جانبه بیشتر از سوی آمریکا با هدف ایجاد مانع (بر سر راه اجرای توافق هسته ای) مغایر با منافع امنیتی و بلندمدت انگلیس در منطقه است، منافعی که در چارچوب جلوگیری از «تولید یک سلاح هسته‌ای از سوی ایران» و در پیش گرفتن روابط سازنده‌تر با ایران است.» نمایندگان پارلمان انگلیس با انتقاد از کم تحرکی دولت این کشور در حمایت از توافق هسته ای و با اشاره به حمایت بسیاری از کارشناسان سیاست خارجی و سیاست‌گذاران آمریکایی از برجام تاکید کرده اند: «در بحبوحه چنین سیاستی، ناامید کننده است که دولت موضعی توسعه یافته‌تر اتخاذ نمی‌کند. آیا بررسی‌های بیشتری در ارتباط با این دو موضوع انجام شده است؟... ما از دولت می‌خواهیم در حمایت خود از برجام -با وجود تعلل آمریکا- صریح و آشکار عمل کند. آیا می‌توانید به ما اطمینان دهید که این موضع دولت انگلیس خواهد بود؟»

موگرینی: برجام نشان داد عدم اشاعه هسته‌ای قابل دستیابی است
در همین حال به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا با اعلام مجدد حمایت از اجرای توافق هسته‌ای ایران گفت : برجام به جهان نشان داد که با صبر، پشتکار، دیپلماسی و اراده سیاسی، عدم اشاعه هسته‌ای قطعا قابل دستیابی است.

سفیر فرانسه: چند بار بگوییم که از مذاکره مجدد درباره برجام حمایت نمی‌کنیم؟
سفیر فرانسه در آمریکا نیز بار دیگر در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش برای مذاکره مجدد در زمینه توافق هسته‌ای ایران گفت: «فرانسه از بازگشایی (پرونده) توافق حمایت نمی‌کند. این توافق به همین شکلی که هست باید به صورت دقیق اجرا شود. چند بار ما باید این موضوع را تکرار کنیم».

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا: یک تغییر چشمگیر در مواضع آمریکا در قبال برجام را پیش بینی می‌کنم
درعین حال به گزارش فارس به نقل از «عاروتص شوع»، «ران درمر» دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی در آمریکا ضمن تکرار مواضعش علیه برجام، گفت که طی هفته‌های آتی، یک «تغییر چشمگیر» در مواضع آمریکا در قبال برجام را پیش بینی می‌کند و انتظار این تغییر را دارد. درمر افزود: یا تغییراتی در توافق هسته‌ای ایران اعمال می شود یا این که توافق برچیده خواهد شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =