۰ نفر
۲ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۸

برخی منابع نزدیک به دولت ترکیه از اقدام نیروهای موساد مبنی بر آموزش عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.‌ک.‌ک) خبر دادند

برخی منابع نزدیک به دولت ترکیه از اقدام نیروهای موساد مبنی بر آموزش عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.‌ک.‌ک) خبر دادند. به گزارش ایسنا منابع رسانه‌ای نزدیک به مسئولان دولتی ترکیه با تاکید بر این که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد پشت انفجارهای اخیر شبه نظامیان پ.ک.ک اعم از انفجار روز سه‌شنبه در استانبول و یا حمله چند روز گذشته این شبه نظامیان به سربازان ترک در مناطق مرزی قرار دارد تاکید کردند ترکیه به این اطمینان رسیده که موساد در انفجارهای پ.‌ک.‌ک‌ علیه شهروندان ترک دست دارد.

منابع رسانه‌ای ترکیه هم‌چنین به وجود رابطه مستقیم بین افزایش حملات پ‌.ک.‌ک با موضع‌گیری اخیر ترکیه در قبال محاصره غزه و مخالفت با سیاست گرسنه نگه داشتن ملت فلسطین اشاره کردند. بر اساس گزارش روزنامه قطری الشرق، این منابع تاکید کردند: دولت ترکیه چند سال پیش نیز اقدام افسران اسراییلی مبنی بر آموزش عناصر پ‌.ک‌.ک‌ را محکوم کردند.

 حضور موساد در شمال عراق با وجود دفاتر و مقر افسران اسراییلی در حال رسمی شدن است و رابطه بین اسراییل و کردهای عراق به سال 1967 و در زمان ملامصطفی بارزانی بر می‌گردد که رابطه قدرتمند با اسراییل داشته و از اسراییل دیدار کرده بود.

به گفته منابع موثق ترکیه، پس از موضع‌گیری‌های این کشور و درخواستش مبنی بر لغو محاصره غزه و بویژه بعد از درگیری‌ لفظی بوجود آمده بین رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و شیمون پرز، رئیس این رژیم در نشست اقتصادی داووس و موضع‌گیری این کشور در قبال پرونده هسته‌ای ایران حملات تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه افزایش یافته است.

این در حالی است که منابع مذکور به نقل از عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه تاکید کردند که رئیس جمهور این کشور ضمن محکوم کردن این حمله بر عزم آنکارا جهت ادامه تدابیر برای مبارزه با تروریسم و رویارویی با اقدامات تروریستی پ.‌ک.‌ک در شمال عراق تاکید کرده است.

دولت ترکیه درخواست مخالفان این کشور مبنی بر اعلام وضعیت فوق‌العاده در ترکیه را رد کردند و رجب طیب اردوغان خاطر نشان کرد که اعلام وضعیت فوق‌العاده گامی است که تنها به سود عناصر تروریستی خواهد بود. وی اظهار داشت: در مرحله قبلی که وضعیت فوق‌العاده در کشور اعلام شد عناصر پ‌.ک.‌ک از این وضعیت سود برده و قدرت خود را افزایش دادند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =