ئیس جمهوری آمریکا با تکرار این ادعا که ایران «روح» توافق هسته ای را نقض کرده است، گفت که در ماه اکتبر تصمیم خود را درباره این توافق اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین  ترامپ پنجشنبه به خبرنگارانی که در جریان سفر به ایالت فلوریدا در هواپیمای ریاست جمهوری با او بودند، گفت: به زودی در اکتبر (ماه آینده میلادی) خواهید دید که چکار خواهم کرد. اما این را بگویم که توافق [هسته ای با] ایران یکی از بدترین توافق هایی است که تاکنون دیده ام. 

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: توافق ایران یک توافق منصفانه برای این کشور نیست. این قرارداد اصلا و به هیچ عنوان نباید بسته می شد.
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا دولت وی اقدام شدیدتری علیه ایران انجام خواهد داد، اظهار داشت: آنها اصول بسیار زیادی را نقض کرده اند و همچنین روح آن توافق را هم نقض کرده اند. در ماه اکتبر خواهید دید چکار خواهیم کرد. کاملا روشن خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هیترنوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکاروز پنجشنبه اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور تعلیق تحریم های هسته ای ایران را برای 120 روز دیگر تمدید کرد.
نوئرت افزود: این اقدام به منظور حفظ انعطاف انجام شده و دولت آمریکا همچنان در حال تدوین سیاست جامع خود در قبال ایران است.
نوئرت همچنین مدعی شد: تمدید(تعلیق تحریم های هسته ای ایران) را نباید به عنوان نشانه ای از موضع ترامپ یا دولت او در قبال ایران دید و این اقدام به معنای باز گذاشتن دست ایران در رفتارهای مخرب آن نیست.
دولت آمریکا هنوز تصمیم قطعی درخصوص ماندن و یا خروج از برجام را اعلام نکرده است.
دولت ترامپ در اقدامی متناقض با برجام 18 فرد و شرکت ایرانی و خارجی را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران و حملات سایبری علیه آمریکا به فهرست تحریم وزارت خزانه داری این کشور افزود.
بنابر تصویب کنگره آمریکا، دولت این کشور هر 90 روز یکبار باید پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام را تایید کند که ضرب العجل بعدی این دوره، ماه آینده میلادی است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    تهديدي نكن كه عملي نيس
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      14:29:44 کاسبی شما رو که خوب به هم ریخته
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      69 40
      14:29:44 همین نظر شما نشون میده که بدون هیچ اطلاعاتی فقط نظر میدهید که داده باشید در واقع سوار بریک موج هستید که خودتان هم نمیدانید چه کسی ایجاد کرده و برای منافعشان فعالیت میکنید بدون ان که بدانید.بله برجام مونده به کوری چشم کاسبان تحریم و کسانی که ایران را منزوی میخواهند
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    80 13
    دولت امریکا در روزهایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان مرکز پایش پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام گزارش مثبتی را منتشر کرده است، تلاش می‌کند برای به بن‌بست کشاندن توافق هسته‌ای بهانه پیدا کند.
    • بی نام RO ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      12 5
      وقتی اروپا و آژانس و کشورهای دیگر توافق را تایید می کنند ترامپ با جر زنی وجهه آمریکا را تخریب می کند و دیگر قابل اعتماد در توافقات آینده با جهان نیست.
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    56 17
    بهانه‌ای که با گزارش مثبت اخیر آژانس درباره اجرای کامل برجام از سوی ایران ناکام مانده است. پیشنهاد بازدید از مراکز نظامی ایران در امتداد چنین هدفی مطرح شده که بیش از هر چیز از بی‌تجربگی دونالد ترامپ در عرصه سیاست حکایت می‌کند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    47 7
    آنچه ترامپ درباره بازدید از مراکز نظامی یک کشور در ذهن دارد، بازدیدهایی است که امریکا بعد از جنگ تجاوزکارانه عراق به کویت به عمل آورد که طی آن و در نتیجه شکست عراق، این کشور پذیرفت که امریکا با یک آتش‌بس از مراکز نظامی عراق بازدید کند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    45 3
    ترامپ در شرایطی که در آغاز ریاست جمهوری‌اش وعده کناره‌گیری از برجام را داده است، در تلاش است این وعده خود را عملی کند آن هم در شرایطی که امکانات و امور را برای این کار مهیا نمی‌بیند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    40 4
    ترامپ از منظر داخلی با هشدار جدی بخشی از بدنه حاکمیت، مقام‌ها و مسئولان کنونی و سابق مبنی بر لزوم توجه به پیامدهای خروج یکجانبه از برجام مواجه و از منظر خارجی هم با هشدار جدی سایر اعضای گروه 15 روبه‌رو است. تقریباً قریب به اکثریت کشورهای اروپایی و همچنین چین و روسیه به ترامپ اعلام کرده‌اند که برجام جایگزینی ندارد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    27 4
    آژانس به عنوان عضو ناظر توافق هسته‌ای با ایران، تنها در صورتی می‌تواند درخواست بازدید از مراکز مورد ادعا را از ایران مطرح کند که شواهد جدی و قانع کننده‌ای را از سوی مراکز معتبر و قابل استناد ارائه دهد و این در حالی است که بازدید از مراکز نظامی هم جزو ممنوعه‌های داخلی کشورمان است.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    8 15
    چرا ما یک هزارتا بوئینگ از آمریکا نمی خریم که هم نیازهای خودمان برطرف شود و هم دهن این ترامپ مهر و موم شود؟
  • اهوازی RO ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    19 27
    مگر می خواهد چکار کند حمله نظامی بسم الله تا آتش مردان ایران را در اندرونی خانه خود ببیند چه برسد به تلاویو و ...تحریم کند مگه اولین بار است که تحریم می شویم اگر هم ادم شود و دست از مخالفت و دشمنی با ما بردارد هم به نفع مردم امریکاست هم به سود ما برادران و خواهران خودم رمز شکست ناپذیری ما اتحاد ماست
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    8 3
    بامید یک پایان دراماتیک و تاریخی...
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    5 2
    اينكه ما اينده اقدامات ترامپ را بر اساس منطق پيش بيني كنيم يك اقدام نادرست است چرا كه اونشان داده بدون خيلي از محاسبات عالم سياست صحبت و چه بسا عمل مي كند وضعيت تصميمهاي ترامپ در برابر چين و روسيه و ... خود گواه اين است لذابا توجه به هرهري بودن ترامپ بايد اقدامات ايران خيلي حساب شده باشد و تا جاييكه امكان دارد در دام اونيفتد چرا كه هر اقدام تندروانه باعث دادن گزگ دست او و نهايتا دوستان غربيش شده و روسيه و چين هم نشان داده اندخيلي در لحظات حياتي قابل اعتماد نيستند لذا در صورت شكست برجام و تحريم مجدد كشور بخصوص در حوزه خريد نفت زندگي بر ايرانيان بسيار سخت خواهد شد و تاوانش را مردم عادي خواهند داد سياستمداران و افراد ژن خوب هيچ وقت با مشكل مواجه نشده اند و نخواهند شد
  • مهدی کرد A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    7 4
    به نظرمن این سخنان جدید ترامپ بیشتر مصرف داخلی داره ،چون میخواد مقابل صهیونیستاوجمهوری خواهان خودی نشون بده،وگرنه برجام یه توافق همه جانبه با اکثر کشورهاست وآژانس انرژی اتمی وسازمان ملل آن راتایید کردند،وآمریکا به تنهایی نمیتونه برجام را به هم بزنه،،و.........اگرهم توافق رابهم زد برای همیشه منزوی میشه،،
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    4 0
    فعلا که دنیا از جمله ایران با یک دیوانه طرفه...
  • بی نام DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 4
    ترامپ مثل مموتی اهل بلوف زدن است .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    2 0
    چرا همه افتادیم به شعار دادن.اصلا هم نه منطق حالیمونه و نه منافع مردم و سرزمین خودمون.معلوم هست چی میخوایم.؟؟فقط میتونیم یک لیست از چیزایی که نمیخوایم پر کنیم اونم تو هر کدومش یک جلد تبصره براش میزاریم.چیزی که میتونم بگم و معلومه هیچکی ما رو نمیخواد.فقط و فقط خودمون باید بفکر خودمون باشیم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    1 3
    چرا مخالفان دلواپس اند چون افسار مهارشان دست ترامپ است
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    2 1
    اصولگرا و اصلاح طلب هر دو تاتون سز و ته يك كرباسيد تنها چيزي كه بلديد سانسور كردنه براي چندمين باره نظر ميدم و سانسور ميكنيد به اميد آزادي ايران عزيز از دست امثال شما
    • سجاد IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      0 0
      عزیز دلم این دو طرف هردو 2 روی یک سکه هستند از هر دو طرف فرزندان دارای ژن خوب و بسیار مدیر و مدبر متولد میشود . هیچ کدام هم به فکر من و شما نیستند و غرق در بازی سیاست و قدرت ، مثل همین سایت خبر آنلاین