فورد از مدل رپتور شلبی ۲۰۱۸ رونمایی کرد که اعلام شده است با قیمت پایه‌ی ۱۱۷ هزار دلار، به‌عنوان گران‌ترین وانت دنیا وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از زومیت، اگر به دنبال نسخه‌ای از فورد F-150 رپتور هستید که اسب بخار و گشتاور بیشتری داشته باشد، باید به سراغ مدل شلبی رپتور بروید. شلبی از مدل ۲۰۱۸ این خودرو رونمایی کرده که در مقایسه با مدل استاندارد رپتور دارای ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتون متر گشتاور بیشتری است. به این ترتیب حداکثر قدرت این خودرو به ۵۲۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۸۲۷ نیوتون متر رسیده است.

چنین اعدادی برای پیشرانه‌ی اکوبوست ۳.۶ لیتری توربو، رضایت‌بخش است؛ به‌خصوص وقتی که بدانید این پیشرانه‌ی V6 در حالت استاندارد، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتون متر گشتاور دارد. انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها از طریق یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار انجام می‌شود.

بنا بر اعلام فورد، تولید شلبی رپتور تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد شد و اگر خواهان یکی از این مدل‌ها باشید باید قیمت پایه‌ای در حدود ۱۱۷ هزار دلار پرداخت کنید که در مقایسه با قیمت پایه‌ی ۶۸ هزار و ۱۶۵ دلاری مدل استاندارد رپتور، بسیار گران‌تر است. همچنین کسانی که مالک فورد رپتور ۲۰۱۷ هستند می‌توانند با تحویل خودروی خود به‌اضافه‌ی ۴۹ هزار دلار پول، نسبت به خرید شلبی رپتور ۲۰۱۸ اقدام کنند.

جو کانوی، مدیر اجرایی شلبی آمریکا، در مورد این خودرو گفته است:در طول ۲ سال گذشته ما مدل‌های زیادی به خط تولید خود اضافه کرده‌ایم که این کار در راستای پاسخ به نیاز بازار برای خودروهای پیکاپ بوده است. شلبی رپتور نیز بر اساس تاریخچه‌ی پربار شلبی ساخته شده است و مورد توجه آن دسته از علاقه‌مندانی قرار خواهد گرفت که خواهان اسب بخار بیشتری هستند..

شلبی تنها قدرت این خودرو را افزایش نداده است بلکه اقدام به اعمال یک سری تغییرات در سیستم تعلیق رپتور نیز کرده و از کمک‌فنرهای دومرحله‌ای تنظیم‌شونده استفاده کرده است، ضمن اینکه این شلبی رپتور به قفل دیفرانسیل مرکزی، سیستم چهارچرخ محرک و حالت انتقال نیروی خودکار به محور عقب مجهز است.

گری پترسون، مدیر شلبی نیز راجع به این خودرو اظهار کرده است:شلبی رپتور یک محصول سرسخت و دارای هندلینگ بالا است.

وی همچنین اشاره کرده است که شلبی در این خودرو از کمک‌فنرهای تنظیم‌شونده استفاده کرده است تا راننده بتواند دقیقا به نوع سواری دلخواه خود دست پیدا کند و این وانت به‌طور خاص برای کسانی طراحی شده است که توانایی‌های بالای جاده‌ای را در کنار توانایی‌های آفرود بالایی می‌خواهند.

دیگر تغییرات این وانت بزرگ جثه شامل سیستم ضربه‌گیر دومرحله‌ای، رینگ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر، چراغ سقفی و تودوزی سفارشی به رنگ قرمز است. البته می‌توان این انتقاد را به این خودرو وارد کرد که ای‌کاش از چراغ‌های بیشتری برای آن استفاده می‌شد تا بتواند در شب و مسیرهای تاریک نوردهی بیشتری داشته باشد.

شلبی برای تولید این محصول با مهندسان فورد همکاری کرده و پس از انجام آزمایش‌های متعدد، اقدام به تولید محصول نهایی کرده است که با عنوان مدل ۲۰۱۸ این خودرو وارد بازار خواهد شد. علاقه‌مندان ابر وانت شلبی رپتور از هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های فروش فورد، آن را سفارش دهند و مبلغی به‌اندازه‌ی قیمت مرسدس کلاس S جدید یا معادل دو دستگاه بی‌ام‌و X6 را برای آن پرداخت کنند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملیحه A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    16 2
    جایگزین خوبیه برای نیسان تصور کن با ۲ تن پیاز توی جاده .
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    17 0
    الاناست که ایران خودرو پی به ارزش بیشتر وانتهاش ببره و یه تکونی به قیمت ها بده.
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    11 0
    به وانت آبی ما هنوز نمیرسه