دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: 265 نفر از نمایندگان مجلس غدیری شدند و در دوره نهم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد تمام وزرای ایشان غدیری شدند و در دوره دهم هم چون تازه است شاید دیداری داشته باشم تا تمامی آن‌ها غدیری شوند.

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در نشست تخصصی بررسی سیره و شخصیت امیرالمومنین علی(ع) با بیان‌که " نعمت دین با حضور حضرت علی(ع) بر ما تمام شد" اظهار کرد: برخی می‌گویند که آن حضرت در لحظه شهادت خویش گفته‌اند که خلاص شدند و منظور ایشان از این جمله این بوده است که از شر اشرار راحت شده است، در حالی که ایشان واژه «فزت» به کار برده‌اند که این به معنای رستگار شدن است و امام فرموده‌اند رستگار شدم و به شهادت رسیدم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید.

  • در مورد مهارت امام علی(ع) در بیان کلام می‌توان به سخن ایشان در نهج‌البلاغه اشاره کرد که ایشان در یکی از جنگ‌ها زمانی که دشمن آب را محاصره کرده و از دسترسی لشکر امیرالمومنین(ع) به آن جلوگیری می‌کرد ایشان با سخنان کوتاهی که در ترغیب و تهییج سربازان خود فرمودند باعث شدند که آن‌ها به سوی دشمن حمله کرده و منابع آب را به دست آورند ولی در ادامه امام اجازه محاصره آن را به سربازان خود ندادند و گفتند که شاید در میان ارتش دشمن کسانی باشند که پیر بوده و یا به هر ترتیبی به آب نیاز داشته باشند و گفتند که ما برای این کار نیامدیم.
  • این در حالی بود که معاویه یک عده از کودن‌ها و بی‌خبرها را پیرامون خود جمع کرده بود و نگذاشته بود که خبرها به گوش آن‌ها برسد و باید گفت که امروز هم برخی از فرزانگان و علمای ارجمند ما خبر به آن‌ها نرسیده است یکی از منصوبین امام را نگذاشتند که صحبت کنند و در پی آن گفتند که مظلوم است. در حالی که باید دید وی با چه کسانی است و با چه کسانی نشست و برخاست می‌کند.
  • من اگر روزی روزنامه کیهان را نبینم آن روز ناراحتم» با اشاره به تصمیماتی که در روز یکشنبه اخیر در مجلس گرفته شد.
  • امروز خطاب به نمایندگان مجلس صحبت می‌کردم، به آن‌ها گفتم بگویید اشتباه کردیم و از این صحبت آن‌ها آن‌قدر خوش‌شان آمد که آمدند و با من صحبت کردند و گفتند الان ما داریم برگه‌ای تنظیم می‌کنیم برای مجلس برقرار کردن و دوباره باید تمدید شود.
  •  در خطابی که از سوی خداوند متعال در روز عید غدیر به پیامبر اکرم(ص) شد به ایشان امر شد که پیامی که به تو ابلاغ شده است را برسان و اگر این پیام را نرساندی زحماتت زیر سوال خواهد رفت. باید پرسید که این چه پیامی است که برابر با 23 سال زحمت نبی‌اکرم (ص) است. پیامبر در بیان پیام، نگران اغتشاش مردم بودند که خداوند فرمود که من آن‌ها را مواظبت می‌کنم و باید دانست که خدا خود جلوی اغتشاش‌ها را خواهد گرفت.
  • ما در بنیاد بین‌المللی غدیر پیام خود را به کشورهایی چون آلمان، هلند و بلژیک ابلاغ کردیم و آن‌ها از این کار بسیار خوشحال شدند. به سیدحسن‌نصرالله نیز برگه نمایندگی دادیم که وی گفت من افتخار می‌کنم که در خدمت امیرالمومنین(ع) باشم و باید دانست که 265 نفر از نمایندگان مجلس غدیری شدند و در دوره نهم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد تمام وزرای ایشان غدیری شدند و در دوره دهم هم چون تازه است شاید دیداری داشته باشم تا تمامی آن‌ها غدیری شوند.
  • آقای متکی در دوره دولت نهم تمامی سفرای کشور را دعوت کردند و گفتند که شما موظف هستید که به تبلیغ غدیر بپردازید و در مجلس نیز نماینده ارمنی‌ها، زرتشتی‌ها و سنی‌ها غدیری شدند و زمانی که من از نماینده ارمنی‌ها پرسیدم که با وجود آن‌که تو مسلمان نیستی پس چرا علی(ع) را قبول داری؟ وی گفت «علی متعلق به تمام دنیا است.»
  • ایشان می‌فرمایند که دنیا در نظر من از آب عطسه بزی پست‌تر است و در مورد خلافت نیز ایشان می‌فرمایند که خلافت ارزشش از نظر من از کفش فرسوده‌ای که بی‌قیمت است قیمتش پست‌تر است مگر آن‌که بتوانم حقی را برپا کنم و مانع ظلمی شوم.
  • امام علی(ع) درباره جمعیت و عدم پراکندگی نیز می‌فرمایند همه باید به دنبال جمعیت باشند و هرکس به افتراق دعوت کرد حتی اگر من علی باشم من را بکشید.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه به  بیان موضع امیرالمومنین(ع) در مقابل اقوام و نزدیکان خود پرداخت.

  • به امام راحل گفتم که نوه شما فرزند آقا مصطفی مخالفت‌هایی می‌کند و برخی مواقع کلت می‌کشد. ایشان گفتند «بزنید توی سرش» پس ما باید مراقب علاقه‌مان به اولاد باشیم.
  •  مرحوم آقای سعیدی زمانی به دیدن امام(ره) رفته بودند و به ایشان گفتند که «آقا این‌طور که شما ادامه می‌دهید کسی نمی‌ماند» که امام فرموده بودند «اگر جن و انس جمع شوند من از راه خود دست بر نمی‌دارم و من باید ظلم را بردارم.» آقای سعیدی که با آن نظر به خدمت ایشان رفته بودند در آینده به گونه‌ای شدند که در زیر شکنجه گفتند «اگر من را بکشید در قطره‌های خونم اسم امام خمینی(ره) را خواهید دید» که در نهایت نیز به شهادت رسیدند.
  • من فرزانه‌ای مثل آقای بهشتی ندیده‌ام»
  • وی با بیان منطقی خود بنی‌صدر را سربه زیر کرد و باید دانست که بیشتر مواد قانون اساسی ما برگرفته از فکر ایشان است. زمانی ایشان به خدمت امام(ره) رفته بودند و گفتند که «به من توهین می‌کنند و من نمی‌توانم بمانم » که امام در جواب ایشان گفتند «اگر به جای درود به خمینی بگویند مرگ بر خمینی من راه خود را ادامه خواهم داد» و این چنین شد که آقای بهشتی در نظر خود تغییر ایجاد کرد و همچنان ایستادگی نمود.
  • در زمان انقلاب نیز آقای طالقانی در خصوص حکومت نظامی که نزدیک به 19 ساعت به طول انجامید و امام حکم شکستن آن را دادند به امام تلفن کردند و گفتند که «این‌ها قصاب هستند و مردم را خواهند کشت» که امام در جواب وی گفت «اگر از جایی دیگری این خبر آمده باشد و از جانب امام زمان (عج) آورده باشند باز هم در مقابل آن می‌ایستید یا به مردم می‌گویید».
  • ما نیروی عظیمی در باطن خود داریم ولی به معلم نیاز داریم پس اگر توانستید نهج‌البلاغه را مطالعه و حفظ کنید در غیر این‌صورت نامه 53 امام به مالک‌اشتر و 31 را که به امام حسن(ع) را در نهج‌البلاغه بخوانید و درباره مطالعه کتاب نیز جدی باشید و باید دانست که در مورد امام علی(ع) نمی‌ توان در یک جلسه صحبت کرد بلکه باید به مناسبت‌های مختلف از بیانات ایشان استفاده کرد و ‌آن‌ها را به کار بست.
  • ‌کسی که نماز را بفهمد و بداند چه می‌گوید می‌تواند بگوید «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ‌آمریکا شیطان بزرگ است».
  • اسراییل در ننگ آخرین خود به کاروان آزادی حمله کرد و الان هم کشور ایران می‌خواهد در این ارتباط کشتی را اعزام کند و مسوولان ما نیز به آن‌ها گفته‌اند که اگر کشتی ما را زدید در تنگه هرمز کشتی شما را خواهیم زد و باید دانست که ما چنین مسوولانی را می‌خواهیم.
  •  اغتشاش‌گران در دامن اسراییل ،‌انگلیس و آمریکا جای دارند.از این‌که مدتی قبل از سوی قوه قضاییه اعلام شد که اغتشاش‌گران بدانند وضع‌شان بهتر از ریگی نخواهد بود، بسیار خوشحال شدم و از این نوع واکنش قوه قضاییه به وجد آمدم. باید دانست که این همان گفته آیه 33 سوره مائده است و باید دانست که حیله‌هایی که این اغتشاش‌گران داشتند می‌توانست 100 کشور را از کار بیندازد.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد فوت آیت‌الله منتظری اشاره کرد.

  • چقدر قشنگ ایشان این محیط را اداره کردند. منتظری را ببرید به حرم دفن کنید، درجایی که جای بزرگان است و باید دانست که اگر آقای منتظری در داخل خانه‌اش دفن می‌شد، گنبد و گلدسته درست می‌کردند،اما دیگر در حرم گنبد و گلدسته‌ای نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۲
    6 0
    من اگر روزی روزنامه کیهان را ببينم آن روز ناراحتم
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
    0 6
    کیهان معمولا به جا و از همه انتقاد می کنددوست من