مهر نوشت: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در صورتی که در این اجلاسیه دو روزه فرصت شود و دو فوریت طرح اصلاح آیین نامه انتخابات خبرگان رهبری تصویب شد، آن را بررسی خواهیم کرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در جریان برگزاری سومین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یک طرح دو فوریه داریم که براساس آن کمیسیون های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی از هم جدا شده و به سه کمیسیون مستقل تبدیل شود همچنین طرح افزایش اعضای کمیسیون صیانت از ولایت فقیه در دستور کار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اعضای خبرگان روز پنج شنبه به زیارت حرم امام خمینی (ره) خواهند رفت تا با آرمان های بینان گذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و بعد از آن نیز زیارت مقام معظم رهبری را خواهیم داشت.

خاتمی گفت: برگزاری این اجلاسیه در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه ها و دانشگاه ها و نیز در شرایطی که مسئله میانمار و همه پرسی در اقلیم کردستان که سامان دهی یک اسرائیل دیگر در منطقه است مطرح شده، باعث خواهد شد دنیا بفهمد که یک هم افزایی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

از طرح خرافات و مطالب پوچ در مجالس عزاداری خودداری کنیم

 همچنین ایسنا نوشت؛

آیت‌الله احمد بهشتی در اجلاسیه سوم مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور، گفت: ضرورت دارد که در مجالس عزاداری امام حسین (ع) از طرح خرافات و مطالب پوچ پرهیز کنیم، بر تقدم تزکیه بر تعلیم در آستانه سال تحصیلی و عمق بخشی به مطالعات و اصلاح برخی شیوه‌های آموزشی تاکید کنیم و نیز جلوی برخی از ناهنجاری‌ها همچون افزایش طلاق، اعتیاد و بروز بزهکاری‌های اجتماعی را بگیریم و اجازه ندهیم که برخی موسسات اعتباری با نام ائمه اطهار (ع) تاسیس شوند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث تروریستی به ویژه کشتار مسلمانان از مقام شامخ شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهید حججی، حشد الشعبی و جبهه مقاومت تجلیل کرد و گفت: مواضع دوگانه و تفاوت قول و عمل کشورهای غربی و برخی مدعیان حقوق بشر که در زبان، تروریسم را محکوم اما در عمل از آنان حمایت می‌کنند، جای انتقاد دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان به موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: پس از فروکش‌کردن داعش و شکست آنان در منطقه، دشمنان با طرح موضوع جدایی کردستان عراق از حکومت مرکزی، خواب فنته دیگری را در منطقه دیده‌اند.

27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =