فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو توان آن را دارد که در مقابل اقدام علیه کشتی های ایرانی ، واکنشی "بسیار خاص " و "بسیار متناسب" نشان دهد.

سردار دریادار "علی فدوی" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و ابلاغ حکم جانشین فرماندهی جدید این نیرو افزود: آمریکایی‌ها و متحدان متزلزلش ، جرات نمی‌کنند که در هرجای دنیا نگاه بد به کشتی‌های ما داشته‌ باشند.

وی تصریح کرد:"در صورتی که این حماقت را بر اساس قطعنامه نامشروع و غیرقانونی خود انجام دادند،ما در خلیج‌فارس و تنگه هرمز با توانمندی که نسبت به دوران دفاع مقدس هم ارتقای غیرقابل وصفی داشته است، اقدامی بسیار خاص و بسیار متناسب را انجام خواهند داد."

وی همچنین خاطرنشان کرد:خلیج فارس مرکز و حساس‌ترین جای دنیاست و آمریکایی ها بدون خلیج فارس زنده نیستند و ما می‌توانیم در هر زمان هرقدر که خواستیم این گلوگاه را فشار دهیم.

این مقام ارشد نظامی در بخش دیگری از این گفتگو پیرامون برنامه‌ها و سیاست‌های نیروی دریایی سپاه  گفت: این نیرو در چهار پایه توان شناوری،توان موشکی ساحل به دریا،توان هوا به دریا و توانمندی نیروهای تفنگدار و تکاور ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

دریادار فدوی افزود: توانمندی ایران نسبت به زمان جنگ ارتقای غیرقابل وصفی یافته است، اکنون صدها فروند شناور موشک‌انداز و در مجموع هزاران شناور را در اختیار داریم و آمریکایی ها با توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه نا آشنا هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین از اتمام انتقال کامل ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه از تهران به بندرعباس تا کمتر از یکماه دیگر خبر داد و افزود: با فاصله کوتاهی پس از آن، نیروی دریایی ارتش ،سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و سایر صنایع مرتبط نیز در بندرعباس مستقر می‌شوند که قطعا با این تحولات روال کاری در منطقه متفاوت‌تر از گذشته دنبال می شود.

در این مراسم، فرمانده نیروی دریایی سپاه،سردار علیرضا تنگسیری را به عنوان جانشین جدید فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
    0 0
    موضع گیری بسیار بجایی بود. این مسئله به آمریکا و ناتو که فقط زبان زور را میفهمند نشان داد که جرات تجاوز به منافع ملی کشورمان را ندارند
  • کازرونی IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۵
    0 1
    خداوند یار ویاور سپاه باشد
  • علي بهار IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۵
    0 0
    همه ملت ايران تا پاي جان در برابر تجاوز و بي قانوني غرب ايستاده اند دراين قضيه هيچ كس شك نكند.آبرومندي و عزت ملي قيمت ندارد