ائو در سی امین جشنواره فیلم توکیو/حضور فیلمهای بومی در جشنواره های بین المللی عامل تشویق هنرمندان

کارگردان فیلم «ائو» گفت: حضور فیلمهای بومی در جشنواره های بین المللی عامل تشویق و ایجاد انگیزه برای هنرمندان منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اصغر یوسفی نژاد، با اشاره به راه یافتن فیلم ائو به سی امین جشنواره فیلم توکیو، گفت: این جشنواره از 25 اکتبر تا سه نوامبر برگزار خواهد شد.
وی افزود: فستیوال توکیو در سی امین دوره از جشنواره در بازه زمانی دوم تا 12 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و فیلم ائو در بخش اصلی جشنواره در رقابت با 15 فیلم از کشورهای مختلفی نظیر آلمان، فرانسه، ژاپن و... داوری خواهد شد.
یوسفی نژاد اذعان داشت: امی لی جونز بازیگر اسبق آمریکایی به عنوان رییس بخش رقابتی جشنواره فیلم توکیو، همچنین نویسنده و تهیه کننده ایرانی رضا میرکریمی، مارتین پرووست کارگردان بلژیکی، ماساتوشی ناگاسه بازیگر ژاپنی و ویکی ژائو وای بازیگر و کارگردان چینی از اعضای گروه داوری این رقابت بین‌المللی است.
این هنرمند تبریزی، اضافه کرد: این هیات جایزه بزرگ، جایزه هیات داوری و جایزه بهترین کارگردان، فیلمنامه، بازیگر مرد، بازیگر زن و مشارکت هنری را اهدا می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه، راهیابی فیلم های بومی به جشنواره ها باعث تشویق و ترغیب دیگر عوامل هنری و سینمایی می شود، خاطرنشان کرد: اکران فیلم ائو 23 مهر ماه خواهد بود، از تمامی همشهریان عزیز فرهنگ دوست و هنرپرورم خواستارم تا از این فیلم استقبال و حمایت نمایند.
گفتنی است، پیش از این فیلم «ائو» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد به عنوان بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شده بود.
خلاصه داستان این فیلم به این شرح است: مردی از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته‌ می‌شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیدا مخالف است.
کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده: اصغر یوسفی‌نژاد، بازیگران: رامین ریاضی، محدثه حیرت، غلامرضا باقری و صدیقه دریانی، سایر عوامل: طراح صحنه و لباس و چهره پرداز: بهمن ارک، تدوین: امیر اطمینان، صدابردار: حمید سلیمانی نیا، صداگذار: حسین گرجیان، عکاس: علیرضا علیزاده، مجری طرح: آموزشگاه هنرهای معاصر فیلم «ائو» هستند.
گفتنی است اصغر یوسفی‌نژاد سازنده‌ی فیلم خانه است که تنها یک اثر دیگر به نام «باران رویاها را نمی‌شوید» در کارنامه‌ی او دیده می‌شود. یوسفی‌نژاد متولد سال ۱۳۴۸ در تهران است و از سال ۶۹ با ساخت فیلم هشت میلیمتری «سیاه و سفید» فعالیت خود را در عرصه‌ی سینما آغاز کرد. در کارنامه‌ی او چندین فیلم کوتاه و یک سریال مستند نیز دیده می‌شود. فیلم اِو اولین فیلم بزرگ محدثه حیرت، بازیگر اصلی این فیلم به شما می‌رود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =