فرمانده انتظامی پلدختر: مسئولان هیات‌های مذهبی با پلیس همکاری کنند

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: استفاده از ابزار آلات موسیقی ، حمل علامت، چهل چراغ ، تصاویر تمثال ائمه اطهار که دست ساخت مسیحیت است و حمل بلندگوهای بزرگ در آیین سوگواری امام حسین (ع) ممنوع است .


اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، صفر عبدالوند در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: گل مالي روي خودرو ها و شعار نويسي به دلیل این که در اصالت خودرو تغییر ایجاد می کند ممنوع است و دسته جات این موضوع را رعایت کنند.


وی افزود: ایجاد امنیت مراسم ها در ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) مهم ترین اقدام و ماموریت اصلی نیروی انتظامی است که هیات های مذهبی برای تامین آن با پلیس همکاری کنند.

عبدالوند تصریح کرد :برای برقراری نظم و امنیت مراسم های مذهبی در ایام محرم تعامل و هم کاری دو سویه پلیس و مردم لازم است.

وی به انتخاب همیار محرم از بین هیات های مذهبی برای همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت مراسم ها اشاره کرد و افزود:پلیس تمام تلاش خود را برای پوشش کامل عزاداری تمام هیات های مذهبی در شهرستان به کار می گیرد و برای آنها هم یار محرم تعیین شده است .


رئیس پلیس پلدختر بر لزوم استفاده از شیوه های صحیح عزاداری از سوی مردم در ایام محرم تاکید کرد و افزود:لازم است اعضای هیات های مذهبی و اقشار مختلف در اجرای این مهم و ایجاد آرامش در ایام محرم توجه و هم کاری ویژه
داشته باشند .


وی با بیان این که سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) باید شان و منزلت ماه محرم را رعایت کنند اظهار امید واری کرد: امسال سال فرهنگي باشد و فرهنگ عاشورا را به درستي در شهرستان پياده كنيم.


عبدالوند عزاداری ماه محرم را بهترین فرصت برای احیا و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر و اقامه فریضه نماز فلسفه قیام امام حسین (ع) است که باید اساس آیین های سوگواری محرم و مد نظر هیات های مذهبی باشد زیرا این مهم نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد .


وی به اهمیت نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا اساس حرکت و قیام امام حسین (ع) و یادآوری آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) به حساب می آید که هیات های مذهبی باید برای اقامه آن هم کاری لازم را داشته باشند .


فرمانده انتظامی پلدختر به ساعت پایانی عزاداری اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور حفظ آرامش شهروندان مراسم عزاداری حسینی (ع) تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت و پس از آن سلب آسایش و آرامش شهروندان را به همراه دارد بنابر این هیات های مذهبی رعایت حال كساني كه در خانه مريض دارند را داشته باشند .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =