۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲

امروز،جمعه دلار دوباره در سبد ارزهای پرمعامله با بالاترین نرخ رسید که این افزایش نسبت به ابتدای سال بیشترین رشد است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز،سرمایه گذاران این افزایش نرخ دلار را ناشی از سیاست های مالیاتی جدید دولت ترامپ و چشم انداز فدرال رزرو ارزیابی می کنند.

شاخص دلار با یک درصد افزایش به 93.211 دلار در هر اونس رسید،این در حالی است که سه شنبه گذشته به پایین ترین نرخ طی شش هفته گذشته رسیده بود.این شاخص در هفته جاری 1.1 درصد رشد کرد که نسبت به ابتدای سپتامبر بالاترین نرخ محاسبه می شود.

افزایش دلار امید دوباره ای را به اصلاحات مالی در آمریکا داده ، همانطور که قبلا جانت یلین رییس بانک مرکزی آمریکا گفته بود،این اصلاحات برای افزایش دوباره نرخ بهره مورد نیاز است.

کاخ سفید در مبارزه با طرح جدید مالیاتی روز پنج شنبه دوباره از طرح جدید دربرابر انتقادها دفاع کرد و اعلام کرد که این طرح به افزایش ثروت کمک خواهد کرد.درهمین حال جمهوری خواهان در کنگره آماده تصویب این قانون شده اند.

دونالد ترامپ در برنامه ای که روز چهارشنبه ارایه کرد خواستار کاهش مالیات های پایین برای کسب و کارهای شخصی و تجارت به عنوان بخشی از برنامه بازنگری مالیاتی شد.

به دنبال این طرح، روز چهارشنبه دلار به بالاترین نرخ طی دو ماه اخیر رسید.در چنین شرایطی یورو رو به کاهش گذاشته است.

ارزش یورو در طول سال جاری میلادی تاکنون 12 درصد در مقابل دلار کاهش یافته که این موضوع موجب نگرانی اعضای اتحادیه اروپا شده است.

البته یورو به دنبال پیروزی آنگلا مرکل  در انتخابات پارلمانی قیمت یورو را هم کاهش داد.

منبع:رویترز

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =