دیدار رییس کتابخانه ملی با ۲ مقام علمی و فرهنگی بلغارستان

اشرف بروجردی با هیات رئیسه دانشگاه کتابداری و فناوری اطلاعات بلغارستان و رئیس آکادمی علوم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دیدار رسمی اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی با پروفسور استویان رئیس دانشگاه کتابداری و فناوری اطلاعات، استویان مذاکره با هیات ایرانی را افتخار دانست و درباره اهمیت جایگاه تمدن ایران زمین در تمدن جهانی به سخنرانی کرد.

بروجردی نیز ضمن تشکر از دعوت مقامات دانشگاه کتابداری و فناوری اطلاعات بلغارستان گفت: ما از سرزمین صلح و دوستی می‌آییم و در سایه آرامش است که بشریت می‌تواند به یافته‌ای علمی دست یابد.

مشاور رئیس‌جمهور بر لزوم تعامل علمی و فرهنگی دو این نهاد تاکید و بیان کرد: می‌توانیم در حوزه‌های تبادل استاد و دانشجو، تعریف زمینه‌های جدید پژوهشی مشترک و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها با یکدیگر همکاری کنیم.

در پایان این نشست، پروفسور استویان به نمایندگی از دانشگاه کتابداری و فناوری اطلاعات بلغارستان دیپلم افتخار این دانشگاه را به اشرف بروجردی دارد

دیدار مشاور رئیس‌جمهور با رئیس آکادمی علوم بلغارستان

همچنین بروجردی در دیدار با پروفسور باشیدا رئیس آکادمی علوم بلغارستان گفت: یکی از وظایف کتابخانه ملی، گردآوری دانش و گردهمایی دانشمندان در علوم و به ویژه علوم انسانی و ایرانشناسی است.

پروفسور باشیدا رئیس فرهنگستان علوم بلغارستان نیز به ارتباطات گسترده با دانشمندان ایرانی اشاره کرد و موفقیت ایرانیان در المپیادها را نشانه حمایت دولت از علم دانست و اظهار امیدواری کرد که در کشور بلغارستان نیز چنین توفیق‌ها و سیاستگذاری‌هایی حاکم شود.

دیدار با جانشین رئیس کمیسیون فرهنگ و مطبوعات

بروجردی در دیدار با جانشین رئیس کمیسیون فرهنگ و مطبوعات پارلمان بلغارستان هم به ریشه‌های نژادی مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری رویدادهایی که بستر فهم و شناخت دو ملت را از یکدیگر تعمیق بخشد، باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین پیشنهاد می‌کنم با توجه به نیاز دو جامعه به معنویت، هفته فرهنگ دو ملت را برگزار کنیم.

جییانا سواتوا جانشین رئیس کمیسیون فرهنگ و مطبوعات بلغارستان تعامل فرهنگی را پیشران تعامل سیاسی و اقتصادی کشورها دانست و به سابقه ١٢٠ سال دیپلماسی و ٧٠ سال تعاملات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: آثار هنری ادیبان و هنرمندان ایران، بویژه شاعران و سینماگران، جذابیت بسیاری برای مردم بلغارستان دارد.

بروجردی در پایان این سفر، ضمن بازدید از دفتر رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، با زبان‌آموزان فارسی این دفتر دیدار و گفت‌گو کرد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =