۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ارسال توییت هایی ، رسانه ها را به نادیده گرفتن تلاش نیروهای امدادی در پورتوریکو متهم کرد.

 

وی در همین راستا در حساب کاربری خود نوشت: «شبکه های تقلبی سی ان ان و ان بی سی سخت تلاش می کنند تا امدادگران فوق العاده ما را بی اعتبار کنند و از این امر به عنوان حربه ای برای «به تمسخر گرفتن ترامپ» استفاده کنند.»

ترامپ در توییت دیگری نوشت: «من روز سه شنبه همراه ملانیا (همسرش) به پورتوریکو می روم. در جزایر ویرجین ایالت متحده توقف خواهیم داشت (مردم سخت مشغول کارند).»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه و در پایان سلسله توییت های خود در این باره نوشت: «شبکه های خبری قلابی در پورتوریکو اضافه بر سازمان تلاش می کنند تا روحیه سربازان و امدادگرانمان را از بین ببرند.»

ماریا را مهیب‌ترین توفانی می‌خوانند که در یک سده گذشته، نواحی تحت مالکیت سیاسی آمریکا را در نوردیده است.

این توفان که در مقیاس سافیر سیمپسون، در شدیدترین درجه (پنج از پنچ) رده‌بندی می‌شد، از چهارشنبه گذشته به پورتوریکو رسید، خانه‌ها را در هم کوبید و آسیب جدی به سیستم برق‌رسانی این جزیره وارد کرد و تاکنون دست کم 25 کشته برجای گذاشته است.

هم‌اکنون گزارش‌ها از قطعی برق در بسیاری از مناطق پورتوریکو حکایت دارد و احتمال می‌رود که احیای سیستم برق رسانی نیازمند بودجه عظیم و فعالیت چندماهه‌ باشد.

ماریا پیش از این با شدتی کم‌‌تر، برخی جزیره‌های دریای کارائیب از جمله باربادوس را در نوردیده و باد و باران‌های شدیدی را در این مناطق موجب شده بود.

شهرهای مختلف آمریکا در هفته‌های گذشته با توفان‌های مهیب و بی‌سابقه روبه رو بوده است.

به تازگی توفان ایرما که سرعت آن گاه حتی به 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت می‌رسید، شماری از جزایر کارائیب از جمله بارابودا، سن مارتین و ویرجین را درنوردید، درختان را از جا کند و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را ویران کرد.

ایرما علاوه بر وارد کردن خسارت‌های سنگین سبب شد تا میلیون ها تن از ساکنان ایالت فلوریدای آمریکا ناچار به ترک خانه‌های خود شوند.

پیش از این هم توفان سهمگین دیگری موسوم به هاروی، ایالت تگزاس آمریکا را درهم کوبیده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری از خود به جای گذاشته بود. پیش‌بینی می‌شود جبران این خسارت‌ها نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 180 میلیارد دلار باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =