۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷

کنفرانس ضدنژادپرستی دوربان - 2 در ژنو، دیروز با تاکید بر ضرورت از بین بردن هر گونه نژادپرستی و تبعیض نژادی به کار خود پایان داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ناوی پیلای کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد، در جلسه‌ پایانی کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان - 2 که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس ثابت کرد که می‌تواند بستری مناسب برای آشتی و ارج نهادن به همگان باشد.

وی افزود: کشورهای شرکت کننده در کنفرانس کاملاً به تهدیدهای موجود اعم از نژادپرستی، تبعیض نژادی و ترس و بیزاری از خارجی‌ها واقف هستند و رویارویی با این تهدیدها نیازمند اجماع عزم و اراده سیاسی است.

این مقام بین‌المللی تأکید کرد: روحیه توافق موجود که نکته برجسته نتایج کنفرانس دوربان محسوب می‌شود واکنش بین‌المللی به تمام گروه‌هایی بود که خواهان تحریک‌نژاد‌پرستی، تبعیض نژادی، بیزاری و انزجار دینی و نژادی هستند.

در سند پایانی این نشست بر ضرورت از بین بردن هر گونه نژادپرستی و تبعیض نژادی تأکید شد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای این کنفرانس را دستاوردی برای جامعه بین‌المللی با وجود مشکلات موجود و تدابیری دانست که جهت تعطیل کردن کار کنفرانس صورت گرفت. این سازمان همچنین بر ضرورت اجرایی نمودن نتایج برنامه و سند پایانی کنفرانس دوربان تاکید کرد.

وزارت امور خارجه سوئیس نیز به عنوان میزبان برگزاری این نشست اعلام کرد: کنفرانس دوربان پیامی قدرتمند به هر گونه نژادپرستی است و نشان داد که جامعه بین‌المللی با تمام وجود از مبارزه با‌ نژادپرستی و تبعیض نژادی حمایت می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =