آلکسی گریشین مسوول روابط روسیه و جهان اسلام دفتر ریاست جمهوری روسیه در کنفرانس روسیه و جهان اسلام در مسکو با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای اسلامی برای روسیه اعلام کرد: روسیه بخش جدایی ناپذیر جهان اسلام است و برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی تلاش می‌کند.

 به گزارش ایرنا ، گریشین امروز شنبه در این کنفرانس که با حضور دهها مقام و اندیشمند و کارشناس روس، ایرانی و دهها کشور دیگر برگزار شد، با اشاره به قدمت دیرینه اسلام در روسیه گفت: پیروان مذهب اسلام در روسیه مانند مسلمانان ساکن کشورهای اروپایی مهاجر نیستند و مسلمانان اتباع روسیه هستند که دهها نسل آنها در این کشور زندگی می‌کنند.

این مقام کرملین خاطرنشان ساخت: فرهنگ اسلام بخش جدایی ناپذیر فدراسیون روسیه است و از همین رو برقراری گفت و گو میان روسیه و جهان اسلام ، گفت و گو میان برادران است.

مسوول روابط روسیه و جهان اسلام دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: بین روسیه و اسلام اختلاف مذهبی وجود ندارد و مسکو نباید چنین اختلافی داشته باشد.

گریشین با بیان اینکه اقدامات زیادی برای توسعه روابط روسیه و جهان اسلام انجام گرفته است ، گفت: همکاریها در عرصه‌های مختلف همچون اقتصادی و فرهنگی میان روسیه و کشورهای اسلامی جریان دارد.

وی ضمن تشکر از کشورهای اسلامی بخاطر کمک به تاسیس نهادهای اسلامی و آموزش اسلامی در روسیه و مشارکت در آموزش کادر مذهبی و روحانیون گفت: در حال حاضر سیستم آموزش دینی اسلامی در روسیه برقرار شده است.

مسوول روابط روسیه و جهان اسلام دفتر ریاست جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه سیستم بی‌دینی از حکومت روسیه کنار گذاشته شده و دولت این کشور از فعالیت‌های مذهبی حمایت می‌کند گفت: این تفکر نادرست که حکومت روسیه فاقد دین است و تبهکاران از آن برای اهداف خود استفاده می‌کنند، باید کنار گذاشته شود.

کنستانتین شووالف نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در همکاری با ائتلاف تمدنها نیز در این کنفرانس خاطرنشان ساخت که اسلام در روسیه با سرعت توسعه می‌یابد و علت اصلی این امر نرخ بالای موالید در میان اقوام مسلمان این کشور می‌باشد.

وی گفت: کشورهای غربی خواهان حل جوامع اسلامی هستند و در شرایطی که نمی توانند به این هدف دست یابند ، اسلام هراسی را ترویج می‌کنند.

این مقام وزارت خارجه روسیه گفت: اما روسیه برای گسترش روابط با کشورهای اسلامی تلاش دارد و تاریخ روسیه و موضع مسکو در روند حل مسائل خاورمیانه به این امر کمک می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 71305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =