«خبرجنوب» نوشت: جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار فارس برگزار شد.

در اين مراسم استاندار فارس با ابراز خرسندي از گزارشات مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان گفت: اين گزارشات حاكي از نويد و اميد زيادي در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
اسماعيل تبادار با اشاره به بندهاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: يكي از مولفههاي تحقق اقتصاد مقاومتي توسعه كارآفريني و به حداكثر رساندن مشاركت اجتماعی است كه مولفه آن جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي و رونق اقتصادي است.
وي با تاكيد بر اهمیت دانش بنيان كردن اقتصاد افزود: در فارس ظرفيت هاي مطلوبي در حوزه مراكز دانش بنيان وجود دارد به نحوي كه 160 مركز دانشگاهي در اين پهنه وجود دارد و مصداق آن دانشگاه شيراز است كه دو هزار نيروي تراز اول علمي دارد كه مي توان از اين ظرفيت براي توسعه استان بهره برد. تبادار از راه اندازي طرح آبياري هوشمند توسط دانشگاه شيراز خبر داد و گفت: بايد از گستره پارك علم و فناوري و بنياد نخبگان نيز استفاده بهینه شود.
استاندار فارس با تاكيد بر اين كه توجه به رشد بهره وري در اقتصاد ضروري است، بيان داشت: در اين راستا مهم ترين مولفه توجه به نيروي انساني است كه بها دادن به آن منجر به کار آفرینی می شود. وي بيان داشت: اقتصاد مقاومتي منحصر به يك شهر و روستا نيست و بايد ظرفيت هاي استان را بر مبناي كوچك ترين روستا با بزرگ ترين شهر شناسايي كرد ضمن آن كه در كنار آن از تكنولوژي هاي نوين دنيا نيز بهره برد.
تبادار تقویت حوزه صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزايش صادرات بايد در كنار توسعه فضاهاي توليد مدنظر قرار گيرد و به جذب سرمايه گذار نيز توجه شود و نبايد مشكل ارايه زمين باعث رفتن سرمايه گذار از استان فارس شود.
استاندار فارس با تاكيد بر اين كه بايد اعتبارات استان به سمت تكميل پروژه هاي نيمه تمام سوق يابد گفت: اتمام اين پروژه ها به رونق اقتصادي و اشتغالزايي منجر مي شود ضمن آن كه بايد اعتبارات ملي نيز با هماهنگي وزارتخانه ها در همين راه هزينه شود.
وي افتتاح پروژه آزادراه شيراز- اصفهان در سال جديد را يك حيات اقتصادي توصيف كرد و اظهارداشت: همه پروژه ها در همه حوزهها براي ما حائز اهميت است اما وقتي اعلام ميشود فارس رتبه اول تلفات جاده اي را به خود اختصاص داده است اتمام پروژه آزادراه شيراز - اصفهان در اولويت كار ما قرار ميگيرد كه با اتمام آن اقتصاد منطقه نيز تغيير خواهد كرد.
تبادار با اشاره به اين كه ميزان اعتبارات استاني و ملي ناچيز است و دچار تنگنا می باشد، گفت: جلب و جذب سرمايه گذار يكي از سياستهاي جدي است كه ما دنبال مي كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه بانكها و بنگاههاي اقتصادي بايد تسهيلات را به اهل آن واگذار كنند گفت: بايد ايجاد اشتغال پايدار به طور منظم توسط دستگاه هاي اجرايي رصد شود و از همه ظرفيت هاي موجود استان بهره برده شود.
به گزارش «خبرجنوب»، در ادامه در اين جلسه معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه صنايع استانداري فارس نيز گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در سال جاري 160 واحد صنعتي استان بايد نوسازي و بازسازي شود.
يد ا... رحماني با اشاره به پيشرفت آزاد راه شيراز- اصفهان از 23 درصد به 65 درصد گفت: با اتمام اين پروژه زمان سفر و مصرف سوخت كاهش مي يابد و سال آينده اين پروژه به بهره برداري مي رسد. وي به صرفه جويي 7/3 ميليون متر مكعبي آب ظرف دو سال اشاره كرد و گفت: اين صرفه جويي نتيجه بهره برداري از منابع آبي با استفاده از كنتورهاي هوشمند و پر كردن چاه هاي غير مجاز مي باشد. رحماني، اصلاح الگوي كشت و نوسازي ماشين آلات كشاورزي را از ديگر اقدامات انجام شده دانست و گفت:51 درصد مشكلات صنايع در كارگروه تسهيل رفع شده و بازسازي و نوسازي 160 واحد نيز در سال جاري انجام مي شود.
وي از پيگيري راه اندازي منطقه ويژه علمي فناوري خبر داد و اظهار داشت: در بخش كشاورزي توجه به كشت گلخانه اي و آبياري تحت فشار در اولويت ماست به نحوي كه كشت گياهان دارويي 5 برابر، كشت كلزا 4 برابر شده و كشت گلخانه اي نيز بايد طي 10 سال به 7 هزار هكتار برسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =