علی شیرازی: هر کجای ایران سالن بدهند، آیین آواز را برگزار می‌کنیم

علی شیرازی می‌گوید نیاز به تکثیر برنامه آیین آواز و برگزاری نشست‌های استانی، شهری و حتی محلی به شدت احساس می‌شود. فقط می‌ماند همکاری مسئولان فرهنگی و هنری هر منطقه که دست کم سالنی را به طور رایگان در اختیارمان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی شیرازی آوازخوان و مدیر برگزاری سلسله نشست‌های آیین آواز اعلام کرد: «با استقبالی که از سوی علاقه‌مندان به هنر ملی آواز در طول کمتر از یک سال‌ونیم گذشته از این نشست به عمل آمده، متوجه ظرفیت بالای هنرمندان و هنرجویان مستعد برای حضور در این برنامه شده‌ایم و در حالی که پیش‌بینی چنین استقبالی را نمی‌کردیم تاکنون طی 13 نشست، حدود 50 آوازخوان جوان و میانسال اما گمنام یا کمتر شناخته شده در آیین آواز هنرنمایی کرده‌اند و تعدادی بیشتر نیز منتظرند تا در ماه‌های آتی نوبت اجرایشان برسد.»

او افزود: «البته ما به خوانندگانی از شهرستان‌ها نیز فرصت هنرنمایی و حضور مؤثر داده‌ایم ولی از ابتدا قصدمان این بود که نشست‌هایی شبیه به آیین آواز و شب آواز ایرانی که خودم آن را به حوزه هنری پیشنهاد داده بودم، در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شود تا بلکه از این طریق تکانی به وضعیت راکد آواز در این چند ساله بدهیم و این هنر ملی و ریشه‌دار را از رکود خارج کنیم.»

این آوازپژوه ادامه داد: «هر ماه، مشتاقان زیادی بعد از پایان برنامه، خودشان را به من معرفی می‌کنند و می‌گویند که مثلا از فلان نقطه دوردست کشور خود را  فقط و فقط  برای تماشای برنامه آیین آواز به تهران رسانده‌اند. در واقع آن‌ها رنج و هزینه این سفرهای ماهانه را در فصل گرما یا سرما به جان می‌خرند تا در این نشست آوازی از بخش‌های مختلف برنامه بهره‌مند شوند. بنابراین از هر نظر شرایط برای تکثیر برنامه و برگزاری نشست‌های استانی، شهری و حتی محلی احساس می‌شود. فقط می‌ماند همکاری مسئولان فرهنگی و هنری هر منطقه که دست کم سالنی را در هر منطقه به طور رایگان در اختیار آیین آواز قرار دهند تا به امید خدا چراغ اولین برنامه در هر استان، شهر یا محله روشن شود. از نظر اجرایی نیز نیروهای مشتاق و باانگیزه چه از نظر گرداندن برنامه‌های ماهیانه و چه از نظر اجرای آواز و حضور بر صحنه وجود دارند و در این زمینه نیز جای هیچ گونه  نگرانی نیست.»

شیرازی در پایان افزود: «خوشبختانه رایزنی‌های لازم با دوستان زنجانی انجام شده و قرار است بعد از محرم و صفر، نخستین ویژه برنامه شهرستانی آیین آواز که در حکم افتتاحیه نشست‌های آتی در این منطقه خواهد بود در زنجان برگزار شود. همچنین با دوستان مسئول یا هنرمند در شهرهای انزلی، رشت، ورامین، گلپایگان، ری، تفرش و رودهن نیز برخی صحبت‌های اولیه صورت گرفته تا در این نقاط نیز شاه برپایی آیین آواز باشیم.»

سلسله نشست‌های آیین آواز برنامه‌ای است از کانون موسیقی ارسباران که از مرداد 1395 با هدف تجلیل از استادان و مدرسان قدیمی آواز و نیز معرفی چهره‌های مستعد گمنام یا کمتر شناخته شده در این هنر به صورت ماهانه برگزار می‌شود. در این نشست‌ها همچنین مباحث فنی و تئوریک مهمی از هنر آواز در قالب آموزشی و تحلیلی از سوی صاحبنظران در موضوعات مختلف ارائه می‌شود.

57242

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =