سفارت ایران در افغانستان گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر مبنی بر مشارکت کودکان تبعه افغان مقیم ایران در درگیری‌های نظامی در سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، "گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر در زمینه مشارکت برخی از کودکان تبعه افغان مقیم ایران در درگیری‌های نظامی سوریه اتهامی ناروا و فاقد صحت است."

در این بیانیه آمده است: اتباع افغانی مقیم ایران بر اساس باورهای اعتقادی و مذهبی خود رفتار می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران که با درخواست دولت قانونی سوریه حضور مستشاری در زمینه مبارزه با تروریسم در این کشور دارد، مطابق با تعهدات بین‌المللی خود اقدامی در زمینه استخدام این افراد به عمل نیاورده و ملتزم به مقررات گوناگون بین‌المللی است.

بر همگان آشکار است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان بیش‌ترین جمعیت مهاجر افغان در جهان، بالاترین تلاش‌ها را در زمینه حمایت از حقوق کودکان افغانستانی از جمله فراهم آوردن حق تحصیل و بهداشت آن‌ها در مقیاس گسترده به عمل آورده و ادعاهای بی‌اساس مطرح شده در این گزارش در خصوص اعطای تابعیت و حق شهروندی به اتباع افغان در قبال مشارکت آنان در درگیری‌های نظامی سوریه، کذب محض بوده و انتساب غلطی در زمینه اعمال حقوق حاکمیتی ایران است که به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =