لوایح شهرداری کرج کارشناسانه و علمی به شورای شهر برسد

عضو کمیسیون عمران و معماری، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری در ارسال لوایح به شورای شهر دقت و حساسیت های لازم را داشته باشد و لوایح ناقص و بدون تحلیل کارشناسانه به شورای شهر ارسال نشود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، احد رسولي در پنجمین جلسه‌ کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج عنوان كرد: لايحه‌اي كه بدون رديف و بدون مشخص شدن اولويت ها و ضرورت ها به شورای اسلامی شهر آمده است‌ و نقشه‌های تفصیلی و تعیین موقعیت به همراه جزئیات نیز به آن ضميمه نشده جز يك گزارش ناقص نيست.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج گفت: رأي كارشناسانه‌ شورا منوط به اين است كه تمامي مستندات ابتدا تحلیل شده سپس در صحن شورا مطرح شوند.
رسولي با ارائه پيشنهادی مبنی بر اینکه لوايحي كه در يك برگ به شورا ارسال می شوند، برگشت داده شوند، تاکید کرد: درواقع لوايحِ بدون مطالعات اوليه در شورا مطرح نشود.
رئیس کمیسیون عمران و معماری، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک نيز با تأييد نقطه‌نظر اين عضو شورا گفت: ضرورت ها و دفاعيات مربوط به موضوع تهاتر و تملك بايد به لوايح ارسالی به شورا پیوست شود.
مهدي حاجي‌قاسمي بر اين مهم به‌عنوان رويكرد جديد شوراي شهر كرج تأكيد كرد و با بیان اینکه روش گذشته شهرداري در تعيين اولويت‌های تهاتر در رفع معضلات شهری تاثیر نداشته عنوان كرد: اگر اولويت‌ها را شهرداري تعيين كند، وضعيت مشابه گذشته پيش می رود. بر این اساس اگر نسبت به اولويت‌هاي پيشين منتقد هستیم باید روش‌هاي مناسب‌ و کارآمد را با بازنگري و نيازسنجي مطرح كنيم.
حاجي قاسمي عنوان كرد: قانون‌گذار نیز اين اختيار را به شوراي شهر داده است تا به موضوع فرآیند اولويت‌سنجي تهاترهای شهر ورود کند.
حسين محمدي نيز بر ضرورت طراحي روش جديد در رابطه با انجام تهاترهای شهرداری تاکید کرد و افزود: نیاز است تا شهرداري نیز در این خصوص پيشنهاداتي را به شوراي شهر ارائه کند.
رئيس کمیسیون محیط‌‌زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج نیز بیان کرد: توضيحات مورد نیاز از جمله پیوست نقشه‌ هوايي، عكس منطقه و پرده نگار(پاورپوینت) از جزييات منجر به رأي كارشناختي اعضاء مي‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =