۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
اسپارتاکوس در ویترین کتابفروشی‌ها

ترجمه کتاب «من اسپارتاکوس هستم» با عنوان فرعی (ساختن یک فیلم، دور زدن فهرست سیاه) که نوشته کرک داگلاس، بازیگر قدیمی هالیوود است، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «من اسپارتاکوس هستم» نوشته کرک داگلاس با ترجمه محمداسماعیل فلزی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۲ چاپ شده است. کرک داگلاس یکی از بازیگران سینمای کلاسیک آمریکا و متولد سال ۱۹۱۶ است. داگلاس پدر مایکل داگلاس است. والدین او مهاجران یهودی بودند که از بلاروس امروزی به آمریکا رفتند. او در زندگی نامه‌اش که با نام «پسر مرد ضایعات فروش» منتشر کرده، می‌نویسد: «پدرم که در روسیه تاجر اسب بود، وقتی به آمریکا آمد اسب و ارابه‌ای خرید و به شغل خرید و فروش آهن قراضه و ضایعات روی آورد. حتی در خیابان ایگل که فقیرترین منطقه شهر بود و همه خانواده‌های ساکن آن با فقر دست و پنجه نرم می‌کردند، شغل اسقاط فروشی در پست ترین مرتبه درآمد قرار داشت و من پسر چنین کسی بودم.»

کرک داگلاس که با نقش‌های ماندگاری در فیلم‌های «اسپارتاکوس»، «آخرین قطار گان‌هیل»، «وایکینگ‌ها» و ... در تاریخ سینمای جهان تبدیل به یک چهره و ستاره شده است، با معرفی لورن باکال وارد سینما شد. او می‌نویسد: «راز موفقیت در بازیگری داشتن عزم جدی و به کار بستن آن است. باید بدانید چگونه عمل کنید و بر خود مسلط باشید و به کاری که انجام می‌دهید، عشق بورزید. البته در بازیگری شانس هم نقش دارد.»

داگلاس کتاب‌های مختلفی درباره دوران بازیگری و فعالیت‌های سینمایی‌اش نوشته که از آن جمله می‌توان به «پسر مرد اسقاط فروش»، «رقص با شیطان»، «هدیه»، «آخرین تانگو در بروکلین»، «آینه شکسته»، «قهرمان‌های جوان کتاب مقدس»، «صعود از کوه: کوشش من برای یافتن معنای زندگی»، «سکته مغزی توام با خوش شانسی‌ام»، «نگاهی به نود سال زندگی توام با عشق و آموختن» و «من اسپارتاکوس هستم» اشاره کرد.

تازه‌ترین کتاب کرک داگلاس با پیشگفتاری از جورج کلونی به چاپ رسیده است.

کتاب «من اسپارتاکوس هستم» با ۲۵۹ صفحه مصور، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =