لاریجانی: طالبانی از چهره‎های ماندگار تاریخ معاصر عراق بود

رئیس مجلس درگذشت رئیس جمهور پیشین عراق را تسلیت گفت و او را از چهره‎های اثرگذار در نظام دموکراتیک این کشور خواند.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در آغاز جلسه علني صبح امروز مجلس با بيان اينکه بي ترديد جلال طالباني از شخصيت هاي مبارز عليه صدام بود، درگذشت او را تسليت گفت و افزود: او در دوره سخت دفاع مقدس کنار رزمندگان اسلام، عليه رژيم سفاک صدام مبارزه مي کرد و از پايه گذاران نظام دموکراتيک عراق بود و در کسوت رياست جمهوري در اين نظام فعاليت داشت.
وي افزود: طالباني نقش آفريني بسزايي در عراق داشت و ارتباطات سازنده و خوبي هم با جمهوري اسلامي داشت.
لاريجاني با اعتقاد بر اينکه طالباني به حق از چهره هاي ماندگار تاريخ معاصر عراق است، ابراز اميدواري کرد که خانواده او تسليت وي را بپذيرند.

گفتني است مجلس دهم صبح امروز جلسه‌اي غيرعلني نيز داشت. عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ايرنا گفته بود: جلسه غیر علنی خانه ملت برای بررسی وضعیت تحقیق و تفحص‌های 10 دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان در جریان آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص‎ها قرار گرفتند.
اکبر رنجبرزاده افزود: در این جلسه داود محمدی نماینده قزوین و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گزارشی از تمامی تحقیق و تفحص های انجام شده در مجلس در 10 دوره را برای نمایندگان قرائت می کند.

وی تصریح کرد: رییس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گزارش مربوط به تحقیق و تفحص های هر دوره را به صورت جداگانه برای نمایندگان قرائت کرد و مجلسیان در جریان آخرین وضعیت تحقیق و تفحص های انجام شده قرار گرفتند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =