روز" ملی البرز " پاس داشته می شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار برگزاری شایسته مراسم روز ملی البرز شد و افزود: این روز فرصتی است که داشته های فرهنگی و قومیتی استان البرز برای شهروندان ساکن در استان آشکار شود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، رحیم خستو در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نامگذاری روز بیستم مهرماه، روز "ملی البرز" بیان کرد: تنوع قومیت و فرهنگ از شاخصه های جذابیت در بسیاری از کشور ها است و استان البرز نیز از این قائده برخوردار است.
وی گفت: زمانیکه استان البرز تشکیل شد، فاقد زیر ساخت های لازم بود و تنها در قالب کنش سیاسی شکل گرفت، هر چند ما این اتفاق را مغتنم می شماریم.
خستو، فراهم کردن زمینه های لازم برای تبدیل شدن استان البرز به استانی سرزنده و با نشاط را مهم ارزیابی کرد و افزود: استان البرز با ترکیب قومیتی و فرهنگی، شرایطی را بوجود آورده که در کشور بی نظیر است.
وی گفت: امروز هر چه تنوع نژادی و فرهنگی بیشتر باشد آن سرزمین از جذابیت بیشتری برخوردار است. برخی کشور های توسعه یافته در تلاش هستند با فراهم کردن شرایط و امکانات فرهنگ خود را حفظ کنند، این در حالی است که به اعتقاد صاحب نظران، هر چه تنوع در این زمینه ها بیشتر باشد، آن سرزمین زیبایی و جذابیت بیشتری دارد.
این در حالی است که خستو افزود: با گذشت چند سال از تشکیل استان البرز متاسفانه اقدام موثری در راستای عرضه هویت این استان شاهد نبوده ایم. اکثر استان ها در ایران مکان هایی دارند که هویت و گذشته خود را در قالب موزه در معرض دید قرار داده اند این در حالی است که با تلاش هایی که در زمینه فرهنگی در استان البرز شاهد هستیم این موضوع مغفول مانده است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه، شورا و شهرداری با هم افزایی دیگر دستگاههای متولی مهیای برگزاری مراسم مناسبی برای روز ملی البرز باشند، اضافه کرد: امیدواریم با تدابیری که در کمیسیون فرهنگی اندیشیده خواهد شد لوایحی تنظیم و جانمایی مناسبی صورت بگیرد تا در یک مکان ثابت و دائمی موزه فرهنگ استان البرز دایر شود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =