انگلیس زیر پای ژرمن‌ها له شد؛ این تیتری بود که تنها دقایقی پس از پیروزی پر گل آلمان برابر انگلیس روی صفحه آنلاین نشریه کیکر رفت.

بیلد دیگر نشریه معتبر آلمانی در نسخه اینترنتی خود با ثبت نتیجه تنها نوشت: «صعود» پیروزی آلمان بقدری دور از انتظار بود که بازیکنان تیم و حتی یواخیم لو هم در کنار زمین سر از پا نمی‌شناختند و باور نداشتند اینچنین مقتدرانه توانستند بازی حیثیتی را به سود خود رقم بزنند. برد برابر تیمی که نماد امپراتوری ویکتوریایی و خاطرات تلخ روزهای شکست در دو جنگ جهانی است برای ملت آلمان. کابوس تلخ سراسر تحقیر و سالهای پس از جنگ.

فوتبال هم البته برای شان خاطراتی تلخ از مصاف رودررو دارد. روز شکست در ویمبلی در فینال جنجالی 1966 با نتیجه 4 بر 2 برابر انگلیس و حالا تاریخ انگار داشت بر عکس رقم می خورد تا نوبت انتقام به ژرمن‌ها برسد. اگر آن سال انگلیسی‌ها به لطف توپی که روی خط خورد و داور آن را برای شان گل گرفت، بازی را بردند، این بار داور درحالی که توپ فرانک لمپارد از خط گذشته بود، دستور به ادامه بازی داد تا انگلیس نتواند بازی را مساوی کند و بعد گل‌های تحقیر آمیز سوم و چهارم را بخورد.

دقایقی پس از بازی البته نشریات انگلیسی  واکنش جالبی به این باخت تلخ داشتند. گاردین در سایت خود برای تیتر شکست تیم ملی این کشور نوشت: «پیروزی برق آسای ژرمن‌ها رویاهای انگلیسی را بر باد داد»
سان دیگر روزنامه پر مخاطب این کشور هم روی سایت آنلاین خود این تیتر را برگزید: «فرانکی برای هیچ » آنها تصویری از بهت فرانک لمپارد را روی صفحه اصلی قرار داده بودند و نتیجه مسابقه که حکایت از شکستی تلخ داشت. این سایت البته اشتباه داوری را در نپذیرفتن گل لمپارد از دلایل اصلی رقم خوردن این نتیجه دردناک ذکر کرده بود و سعی داشت اینگونه بازی تحسین آمیز حریف را تحت‌الشعاع قرار دهد. آنها همچنین کمتر از 30 دقیقه پس از بازی مصاحبه‌ای از فابیو کاپلو را روی خروجی خود قرار دادند که در آن سرمربی تیم ناکام انگلیس گفته بود: «داوری تیم ما را نابود کرد آن گل سرنوشت ازی را طوری دیگر رقم می‌زد. ما می‌توانستیم حتی گل سوم را هم بزنیم. او ما را نابود کرد اگرچه آلمان هم تیم بزرگ و خوبی است. ما بازی پایاپایی با آنها داشتیم و اگر داور جریان مسابقه را عوض نمی‌کرد این طور نمی‌باختیم.»

آنها البته همزمان با این مصاحبه فرصت را از دست ندادند و انتقاد از سرمربی ناکام شان را هم آغاز کردند و با تیتر: «داور باد کاپلو را خالی کرد» به استقبال او پس از حذف رفتند. هر دو سایت انگلیسی گاردین و سان تصاویری را از صحنه‌های غم طرفداران انگلیسی را در بخشی از سایت خود گذاشته و نوشته بودند: «اشک‌های یک باخت تلخ»

و درست در همین زمان کیکر در تحلیلی با اشاره به درخشش یار جوان تیم ملی آلمان یعنی مولر که ستاره زمین هم شده بود نوشت: «او انگلیس را ویران کرد.»

و رویترز تیتر اولش از این بازی را این عبارت برگزید: «گل باران انگلیس»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 71420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
    0 0
    اگر کسی بازی را دیده باشد میداند که اگر سه تا پنالتی هم برای انگلیس می گرفتند باز هم با اختلاف 3 یا 4 گل می باختند .
  • بدون نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
    0 0
    خوب شد این ماشین تاکتیکی آلمان باد این انگلیسی های مغرور رو خالی خالی کرد.
  • بدون نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
    0 0
    دنيا آلمان،،،، فقط آلمان ONLY GERMANY IN FOOTBALLS WORLDD IN THE FIFA
  • آیدین IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
    0 0
    واقعا اگر داور آن گل را قبول می کرد ، انگلستان مجبور نبود آنگونه بی مهابا حمله کند و اسیر ضد حمله های وحشتناک ژرمن ها شود، با این حال هر تیمی حتی آرژانتین هم کار سختی در مقابل آلمان ها دارد