معرفی دبیر بخش تجسمی جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا

دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا که در پاریس برگزار می‌شود، انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پانته‌آ واعظ نیا، کاریکاتوریست، انیماتور و مجسمه‌ساز باسابقه کشور به عنوان دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا انتخاب شد.

پانته‌آ واعظ‌نیا، کارشناسی صنایع دستی را از دانشگاه الزهرا (س) گرفته و کارشناسی ارشد خود را در رشته انیمیشن از دانشگاه هنر دریافت کرده است. او که برپایی بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و گروهی را در کارنامه هنری خود دارد، عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو رسمی آسیفا ( انجمن پویا نمایی ) بین‌المللی، عضو رسمی انجمن موشن گرافیک، عضو رسمی خانه کاریکاتور ایران و عضو انجمن هنرهای تجسمی ایران است.

واعظ‌نیا از سال 80 تاکنون سابقه تدریس در دانشگاه الزهرا و سوره را دارد و به عنوان کاریکاتوریست با نشریات مختلفی همچون چلچراغ، روزنامه قدس، خبرگزاری برنا و... همکاری داشته است.

کاریکاتور و عکاسی دو رشته انتخاب شده در بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا است. هنرمندان پارسی زبان این دو رشته می‌توانند به دنبال فراخوان این بخش که 14 مهر منتشر شده است، در این رویداد هنری ثبت نام و در دو بخش کارگاه‌های آموزشی و مسابقه به مدت یک هفته حضور به هم رسانند.

نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا، ژانویه سال ۲۰۱۸ در پاریس برگزار می‌شود و انجمن فرهنگی پرشیانا که یک انجمن متشکل از فارسی زبان‌های ایرانی، تاجیک و افغان است و در زمینه فرهنگ و هنر فارسی زبان‌ها فعالیت می‌کند، مجری برگزاری این رویداد هنری است.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =