فرمانده مرزبانی ناجا بر تاکید مرزبانان ایران و عراق بر ارتقای امنیت مرزهای مشترک اشاره و اظهارکرد: درصدد هستیم امسال برابر اقدامات دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف، مرز خسروی فعال شود. برای فعال کردن مرز خسروی توافق خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از پليس، سردار قاسم رضایی در حاشیه نهمین نشست فرماندهان مرزی که در مهران برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بزرگ اربعین، بزرگترین اجتماع مذهبی مسلمانان است که در جهان نظیر ندارد البته دنیای اسلام به این اجتماع و راهپیمایی بزرگ و جهانی نیاز دارد.

وی به مرز ۱۶۰۰ کیلومتری ایران با کشور عراق اشاره کرد و گفت: براساس توافقات قبلی، سالی یک بار در «تهران و بغداد» نشست های مشترک داریم و برای وضعیت‌های خاص مانند ایام اربعین نیز نشست‌هایی در شهرهای مرزی برگزار می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: با توجه به اینکه ماموریت اربعین، ماموریت بسیار سنگینی است، در نهمین نشست فرماندهان مرزی ایران و عراق، هماهنگی ها و مصوبات میدانی نیز خواهیم داشت.

سردار رضایی با بیان اینکه در سنوات گذشته زائران از سه مرز رسمی شلمچه، مهران و چذابه تردد می‌کردند، گفت: درصدد هستیم امسال نیز برابر اقدامات دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف، مرز خسروی فعال شود، برای فعال کردن مرز خسروی توافق خوبی انجام شده است؛ برای چگونگی مدیریت لحظه ای سه مرز دیگر، تصمیم هایی گرفته شد و عمده تاکید طرفین بر تسهیل در تردد زائران و امنیت دو طرف مرز است که زائران چه زمانی، خارج یا وارد کشور شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا به برگزاری نوبه‌ای و ملاقات‌های مرزی و دیپلماتیک به منظور رفع مشکلات دوسویه اشاره کرد و از برگزاری اجلاس مرزبانی ایران و عراق در تهران خبر داد و گفت: پس از برگزاری کنگره عظیم اربعین، اجلاس مرزی در تهران تشکیل می‌شود و چگونگی مدیریت مرزهای آبی و خشکی ومشکلات فی مابین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این دیدار، سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی - فرمانده مرزبانی جمهوری عراق- گفت: توافقات خوبی در زمینه همکاری با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. هم اکنون امنیت کامل در مرزهای دو طرف حاکم است و تلاش می‌کنیم در کنار مرزبانان ایرانی، تسهیلات خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) فراهم کنیم.

 فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با تقدیر از میزبانی خوب مرزبانان، دولت و ملت ایران، گفت: بحمدالله با فتوای مراجع، امروز اتحاد بی‌نظیری میان مردم و دولت با قوای نظامی در مذاهب مختلف عراق رشد و نمو پیدا کرده که منجر به نابودی داعش در عراق شده البته مستشاری برادران ایرانی ما نیز در این امر تاثیر گذار بوده است. این اتحاد و همبستگی کشور را با تعامل برادران ایرانی خود در برقراری امنیت زائران اربعین حسینی( ع) به کار خواهیم بست.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =