کارگاه آموزشی ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

کارگاه آموزشی ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان با حضور دکتر دریک معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر فرید بهرامی معاون تربیت بدنی و سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان و مدیران و کارشناسان آموزش سلامت خانواده، جمعیت سلامت نوجوانان و مدارس به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این کارگاه آموزشی یک روزه دکتر بهرامی با اشاره به فعالیتهای بین بخشی در حوزه سلامت بیان داشت: هرچه در حوزه ی سلامت خانواده کارکنیم کم است لذا انتظار می رود این ارتباط بسیار خوبی که بین معاونت سلامت و تندستی آموزش و پرورش با معاونت بهداشتی دانشگاه هست در سطح شهرستان نیز با شبکه های بهداشت و درمان بیشتر شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان تنها دستگاه و ارگانی است که بدون مجوز می تواند به مدارس ما ورود پیدا کند چون بحث سلامت دانش آموزان در میان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در یک پروسه دو ساله 274 نفر مرتبط با حوزه سلامت در آموزش و پرورش تبدیل وضعیت شده اند و طبق 16 آیتمی که ما داریم در رشته های مرتبط با سلامت مشغول به فعالیت شده اند.

دکتر بهرامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: ما با سایر ارگان ها و ادارات، تعامل خوبی داریم زیرا بحث محیط زیست و سلامت جامعه مد نظر این اداره کل است و همراه پلیس یکی از برنامه هایی بوده که در مدارس خوب جواب داده اس


وی از فعالیت 796 آموزشگاه با اولویت مدارس دخترانه و ایجاد حیاط پویا اشاره کرد و گفت: در این آموزشگاه ها و مدارس مروج سلامت که هدف اصلی فعالیتهای فیزیکی و تحرک بدنی بیشتر در بین دختران است که نتیجه اش، خانواده و جامعه ای سالم خواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش از پیگیری هر دانش آموز برای کاشت یک درخت بلوط و توجه به محیط زیست اشاره کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =