واکنش سیاسیون به سخنان ترامپ؛ شما غلط کردی/ اراجیف بود/ گاهی موش قیافه گربه می‌گیرد/ او کندذهن است

مقامات سیاسی کشور بعد از اظهارات ضد ایرانی ترامپ در فضای مجازی به این سخنان واکنش نجشان دادند.

به گزارش خبرآنلاین، سخنرانی امشب ترامپ و زیرسوال بردن توافق بین المللی برجام در عرصه داخلی واکنش های متفاوتی داشت و شخصیت های سیاسی کشور در صفحه توئیتر خود به این موضوع واکنش نشان دادند؛ علاوه بر صحبت های ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا استفاده از واژه مجعول برای خلیج فارس عصبانیت مقامات سیاسی را نیز به دنبال داشت.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توئیتر نوشت:

«ترامپ اوج خصومت و کینه، ایرانی‌ستیزی و حکام عرب‌دوستی حتی در اعماق خلیج همیشه فارس، تهمت و نا سزا، عدم تعادل و سخنان سازمان ملل خویش را تکرار کرد؛ ترامپ دوباره لیست تکمیل‌شده کشورهای عربی در رقص شمشیر را از حفظ خواند و نشان داد کاملا در آن سفر برای خصومت با ایران آماده شده‌ است؛ تنش ‌زدایی دو طرفه است و تنش ‌زایی یک طرفه؛ آنگاه که هر دو طرف در ایران و آمریکا تنش‌ زدا شدند، نتیجه شد رفع تحریم‌ها و تخریب‌ها و کاستن از خسارات؛ سپس نوبت ترامپ و باور تنش‌ زای او رسید و دوباره یک ‌طرفه همه ‌چیز به سمت تحریم و تخریب و خسارت‌زایی رفت و صلح و ثبات و تعامل به مخاطره افتاد. اما اکنون این امری ملی است؛ لذا شیپور تخاصم ترامپی ننوازیم و برطبل تنش‌زایی دوطرفه اسراییلی-عربی نکوبیم؛ عصر، عصر دیپلماسی است و دیپلماسی صبر و متانت و درایت می‌طلبد و دیپلمات و سیاستمدار صبور است؛ اما ترامپ گفت: برجام باید با کنگره تغییر کند... برجام را تایید نمی ‌کنم و نخواهم کرد... ایران چند بار تخطی کرد... هر زمان لازم باشد برجام را لغومی‌کنم؛ لذا یا کنگره باید با تغییر برجام و فشار تحریم‌ها، ایران را مجبور به خروج نماید؛ یا دولت آمریکا به بهانه عدم پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ متوسل شود. سال گذشته نوشته ‌بودم ساختار برجام «یا همه یا هیچ»، «غیر قابل ‌تغییر» و «غیر قابل تعلیق» است؛ و چیزی به نام اعتماد و مذاکره بیهوده وجود ندارد.»

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندها سپاه پاسداران در دو توییت نوشت:

‏آقای #ترامپ، شما غلط کردی که بجای #خلیج_فارس، خلیج عربی را به كار بردی.

#NeverTrustUSA

‏آقای #ترامپ، شما را درك می‌كنيم؛ گاهی #موش قيافه گربه به خود می‌گيرد.

#NeverTrustUSA

مصطفی میرسلیم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و  کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در صفحه توئیترش نوشت:

‏#ترامپ گمان مى كند با بيان اراجيف خود مى تواند مردم دنيا را فريب دهد يا در اراده ما در مقابله با زياده خواهى او خلل وارد آورد.زهى خيال باطل.

شهیندخت مولاوردی  معاون رئیس جمهوری در اجر ای حقوق شهروندی نیز در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت:

#Trump frankly showcases the US bloody history of invasion, militarism, destabilization of the Middle East & support for apartheid Zionism.

سخنرانی ترامپ صادقانه تاریخ خونین تجاوز، نظامی‌گیری، بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه و حمایت از  آپارتاید صهیونیستی را نشان داد.

محمود صادقی نماینده مردم تهران نیز در اعتراض به ترامپ برای استفاده از واژه خلیج عربی عکس پروفایلش را به نقشه ایران تغییر داد و در دو توییت نوشت :

‏سخنرانی ‎@realDonaldTrump نشان داد به دولت امریکا نمیتوان اعتماد کرد، اما با دیپلماسی هوشمندانه می توان پایبندی به تعهدات را به او تحمیل کرد.

‏استفاده ‎@realDonaldTrump  از واژه جعلی بجای #خلیج_فارس نشانگر اوج کندذهنی اوست؛ راستی او نمیداند ایرانیان، باهرگرایشی ازاین واژه تنفر دارند.

آذرجهرمی وزیر ارتباطات نیز در واکنش به این سخنان نوشت:

‏نتیجه همفکری با نتانیاهو چیزی جز سخنان امروز رئیس جمهور آمریکا نیست. آنقدر غرق این همفکری شده بود که تاریخ کهن #خلیج_فارس را از یاد برد

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران نیزدر توئیتی نوشت:

‏اعمال تحریم‌ علیه #سپاه_پاسداران به دلیل واهی حمایت از #تروریسم از سوی بزرگترین حامی جهانی تروریسم طنز سیاسی دوران است.

#NeverTrustUSA

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 0
    آقای روحانی گفتن که سخنان ترامپ فحاشی بوده ولی ظاهراً سیاسیون ما پا رو فراتر گذاشتن. اگر از ابتدا در انتخاب کلمات کمی دقت می کردیم شاید الان نیازی به این کشمکش ها نبود.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 0
    این دفعه با روحجانی تا 1404
  • امید ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 0
    از کوزه همان طراود که در اوست. جواب حرف بی ادبانه را باید محکم داد اما نه با بی ادبی و استفاده از جملات سخیف. این آقایانی که امروز این الفاظ بچگانه از دهان مبارکشان بیرون امد روزگاری داعیه ریاست جمهوری کشوری بزرگ مثل ایران را داشتند. همون بهتر که رییس جمهور ما نشدند.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 0
    چه لزومی دارد که مانند آنها بی ادب و بی اخلاق باشیم تفاوت ما در چیست؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 0
    این قدر با سخنان نسنجیده و کینه توزانه آتش اختلاف رو شعله ور نکنید ....به جای این کارها به مشکلات ملت بد بخت برسین ... به خدا ملت داره تاوان اختلاف و تفرقه افکنی شما رو می دهد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 0
    بعد میگن ترامپ بی ادبه, فحاشی میکنه. ماشالا دایره المعارف واژگان سیاسی رو جابجا کردیم
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 0
    فحش ندید منطقی باشید