به گزارس واحد مرکزی خبر:

محققان علوم پزشکی می گویند مبتلایان به سردردهای میگرنی بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از لوس انجلس ، دکتر کرچن تیه تن و همکارانش در دانشگاه تولدو در ایالت اوهایو اعلام کردند بین ابتلا به سردردهای میگرنی و ابتلا به بیماری هایی همچون سکته مغزی ، حملات ایسکمیک مغزی و حملات قلبی ارتباط برقرار است. محققان می گویند برای انان روشن است که بین میگرن و بیماری های قلبی عروقی ، ارتباط برقرار است. این دانشمندان تعداد یک هزار و سیصد مبتلا به میگرن را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی این محققان در پنجاه و دومین نشست انجمن سردرد امریکا در لوس انجلس ارائه شد.

میگرن عبارت است از اختلال یاسردردی که معمولا" تکرار می شود و با تغییرات موقتی قطر رگ های خونی در سر، صورت می گیرد. امروزه سردردها، یکی از هدف های تحقیقات پزشکی به شمار می روند .

تخمین زده می شود که شش نفر از صد نفر به میگرن ها، که نوعی از سردردهای مزمن محسوب می شوند، مبتلا هستند و معمولا" خانم ها بیشتر به میگرن مبتلا می شوند. میگرن می تواند به علائم عصبی غیر از سر درد، شامل تغییرات بینایی، اشکال در گفتار ، ضعف یا کرخی در قسمتی از بدن، احساس مورمور و سوزش منجر شود.

بسیاری از بیماران میگرنی به علائم قبل از شروع درد یا aura عادت کرده اند و ممکن است پیش از آغاز سردرد اقداماتی انجام دهند که موجب کاهش درد شود. از چند دقیقه تا چند ساعت بعد از منبسط شدن عروق خونی، سردرد شدیدی عارض خواهد شد.

در مورد میگرن ها، فاکتورهای وراثتی و محرک های محیطی در ایجاد شرایطی که قطر غیر طبیعی و التهاب عروق خونی را موجب شود، شرکت دارند. حمله های میگرنی ممکن است در اثر عکس العمل های آلرژیک، نورهای شدید، سروصداهای بلند، فشار روحی و جسمی، تغییر درعادت خواب، کشیدن سیگار یا قرارگرفتن در معرض دود سیگار، گرسنگی، مصرف الکل، کافئین، نوسانات هورمونی (مصرف قرص های ضدبارداری) و...ایجاد شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 71733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =