ایسنا نوشت: یک عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه قرارداد آغاز روند استخدام‌ها در غزه را با هدف احیای نهادهای امنیتی به امضا رساند.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگویی که در تلویزیون رسمی فلسطین پخش شد، تاکید کرد: امنیت تنها کلیدی است که دولت وفاق ملی فلسطین با آن قادر به انجام مسئولیت‌های خود در غزه می‌شود.

الشیخ افزود: جنبش فتح در راستای دستیابی به توافقی با جنبش حماس و فراهم کردن شرایط برای آشتی در فلسطین امتیازات بسیاری داده است.

این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح افزود: مخالفت‌های بسیاری از سوی کمیته مرکزی با این توافق وجود داشت اما محمود عباس بر امضای آن اصرار ورزید.

وی در ادامه بیان داشت: محمود عباس به اعضای کمیته مرکزی دستوراتی مبنی بر توجه دائم به اوضاع غزه صادر کرد.

وی ادامه داد: آزمون واقعی موفقیت آمیز بودن یا نبودن پایان اختلافات در فلسطین تنها زمانی محقق می‌شود که دولت وفاق ملی به صورتی همه جانبه اختیارات را در دست بگیرد زیرا پیشتر این دولت فرصتی برای انجام مسئولیت‌هایش در غزه همانند کرانه باختری نداشت.

حسین الشیخ در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: دولت وفاق ملی فلسطین اوایل نوامبر آتی کنترل گذرگاه‌های غزه را به شکل کامل در اختیار خواهد گرفت.

وی افزود: گذرگاه رفح به دلیل شرایط برادران مصری‌مان در پی عملیات‌های تروریستی در شبه جزیره سینا از وضعیت خاصی برخوردار است و ما این نکته را لحاظ می‌کنیم.

حسین الشیخ ادامه داد: مهلت کمیته قانونی و اداری برای سرو سامان دادن به شرایط کارمندان و حل نهایی این مشکل سه ماه و نیم است.

دو جنبش فتح و حماس روز پنج‌شنبه در قاهره پس از دو روز گفتگو به توافق رسیدند که علاوه بر کنار زدن تمامی مشکلات ناشی از اختلافات و تقسیم، در راستای آغاز فعالیت دولت وفاق ملی و اجرای کامل مسئولیت‌هایش در غزه مشابه کرانه باختری نهایتا تا ابتدای دسامبر آتی اقداماتی را در پیش گیرند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =