دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه اى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماى بلاد و نائب رییس حوزه علمیه قم با اشاره به افزایش دغدغه‌ی آسیب های اجتماعی در کشور گفت: به خاطر همین نگرانی هاست که روحانیت در عصر امروز آرامش ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، سید هاشم حسینی بوشهری در آغاز هشتمین اجلاس منطقه اى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماى بلاد در تبریز افزود: از همت والای نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غرب یو اردبیل به ویژه حجت الاسلام آل هاشم و استاندار محترم برای برپایی این اجلاس تشکر می کنم.

وی افزود: امروز توفیقی شد در خدمت آیت الله شبستری باشیم که در طول بیست و سه سال، خدمات شایانی در این استان داشتند و در برگزاری و هماهنگی این اجلاسیه نقش بسزایی داشتند.

بوشهری تصریح کرد: امروز در شهری هستیم که مرکز فرهیختگان و اندیشمندان بوده و اگر بخواهم نام ها را بیان کنم فهرست طولانی خواهد بود.

نائب رییس حوزه علمیه قم با اشاره به اسامی علمای بزرگی مانند: خاندان بزرگ انگجی ها، غروی ها و سرابی ها ادامه داد: تبریز مهد علامه ها و شهدای محراب بوده و شخصیت هایی چون مشکینی، خیابانی، میرزاصادق مجتهدی، شیخ جواد تبریزی همچون چراغی نورانی برای حوزه علمیه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت کمیسیون های تبیلع و فرهنگی سیاسی اجتماعی و حوزه روحانیت، اظهار داشت: اینگونه نشست های منطقه ای ضمن پرداختن به مسایل حوزه و روحانیت فرصتی است تا به مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بپردازد.

دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه اى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماى بلاد با تاکید بر اینکه موضوع رسالت حوزه و روحانیت نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است گفت: دشمنان با توطئه و طراحی بنا داشتند اراده ملت بشکند و روحانیت را منزوی کند اما امداد های غیبی نظام طاغوت را در هم شکست و تمدن نوین اسلامی در این سرزمین بنا نهاده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات عرصه های مختلف، مسئولیت روحانیت را چندبرابر گذشته عنوان کرد و تصریح کرد: دغدغه مسایل حاکمیتی، معضلات جامعه و آسیب های اجتماعی باعث شده که روحانیت امروز آرامش ندارد همانطور که پیامبر همیشه دغدغه مند بود.

آیت الله بوشهری، یا تاکید بر لزوم اهمیت دادن به تهدیدات خارجی و داخلی گفت: ناراحتی و سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا ناشی از عملکرد روحانیت و تبعیت مردم ایران اسلامی از ولایت است.

وی امریکا و رژیم صهیونیستی را سردمداران تروریسم جهانی خواند و گفت: چه کسی است که نقش سپاه را در مبارزه با گروه های تروریستی در داخل و منطقه را نشناسد سپاهی که پناهگاه ملت ها و مردم مظلوم در جهان است.

آیت الله بوشهری بر لزوم توجه به تهدیدات داخلی و خارجی علیه انقلاب افزود: مشکلاتی مانند کم رنگ کردن اعتقادات نسل جوان از سوی دشمنان و سیل آسیب های اجتماعی باید به مهمترین دغدغه ی مسئولان بدل شود.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =