ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم به طور جدی به الگوی واگذاری 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان پایبند است و در همین دولت این امر محقق می‌شود.

معصومه ابتکار، روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با بانوان فرهیخته فارس در شیراز، بر لزوم ایجاد عدالت جنسیتی در زمینه به کارگیری زنان و مردان درمدیریت جامعه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید کرد و افزود: در ادامه فعالیت دولت یازدهم، اهداف ارتقای جایگاه زنان و خانواده را با مشارکت دانشگاهها و شوراها ادامه می دهیم و بر این باوریم که نقش و جایگاه زنان در حوزه های مدیریتی جامعه باید افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در همه سطوح و دستگاه های اجرایی بابد نگاه متعادل جنسیتی داشته باشیم، در همه حوزه ها این شرایط باید فراهم و این تعادل ایجاد شود.

ابتکار گفت: ارتقای جایگاه و نقش زن در خانواده و در جامعه از سیاست های جدی دولت و از آرمان های انقلاب است و برنامه ششم هم بر آن تاکید کرده است، اعتلای خانواده و بهبود زندگی بانوان به برنامه تبدیل شده و این برنامه در سطح استانها هم تسری می یابد.

وی، با بیان اینکه سهم زنان از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال زنان روستایی را پیگیری می کنیم، گفت: آگاهی و توان افزایی زنان در جامعه باید افزایش یابد زیرا مهمترین مولفه جامعه سالم، انسان سالم است و زنان در تربیت این انسان سالم نقش بسزایی دارند.

این مقام مسئول گفت: آموزش عمومی در حوزه های مختلف باید بررسی، بازماندگی دختران از تحصیل مورد واکاوی قرار گیرد و برای کم شدن فاصله ها چاره اندیشی شود.

ابتکار گفت: این از رویکردهای اصلی انقلاب است که زنان محدودیتی برای پیشرفت ندارند، ما این الگو را از امام راحل گرفته ایم و به آن پایبندیم.

وی به نقش تعیین کننده بانوان در تربیت و پرورش فرزندان اشاره کرد و گفت: مهمتر از تربیت پزشک و مهندس باید در حوزه های کاربردی به تربیت نسل جوان بپردازیم نسلی که با اندیشه سالم مسیر حرکت خود را برگزیند.

معصومه دستغیب، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم افزایش نقش مشارکتی بانوان در مدیریت اجتماعی تاکید کرد و گفت: در استان فارس حدود یک هزار نفر از بانوان نخبه که در حوزه های مختلف از جمله بخش های عمومی و تخصصی جامعه، شوراها، بخشداری ها و دهیاری ها مسئولیت دارند، شناسایی شده اند.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =