امام جمعه تبریز به داد ارک رسید/ آل هاشم: آسیبی به اماکن تاریخی وارد نخواهد شد

درحالیکه تا دیروز نوشتن از ارک تبریز به عنوان تابویی خودساخته، منجر به شکایت و پیگیردهای قضایی می شد، اظهارات اخیر امام جمعه تبریز مبنی بر لزوم حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی، موجی از امید در بین شهروندان ایجاد کرده است.

مهرداد خوشکار مقدم: لزوم حفاظت از ارک و محوطه ی تاریخی باقیمانده از آن به عنوان یک اصل اجتماعی و فرهنگی، مورد حمایت تمام جریان های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است بطوریکه امروزه حتی پایگاه های خبری اصولگرا و نیز صدا و سیما نیز بدان می‌پردازند.

پایگاه خبری آناج به اظهارات حجت‌‌الاسلام سید محمدعلی آل‌‌هاشم در دیدار با اعضا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم اشاره کرده که در خصوص وضعیت ارک تبریز ابراز داشته است: اصراری به ساخت پارکینگ در بنای ارک نداریم.

آل هاشم در این جلسه تاکید کرده که "اطمینان می‌‌دهیم در این استان کاری برخلاف قوانین و علیه میراث فرهنگی صورت نخواهد گرفت."

پایگاه خبری آناج نتیجه گیری می کند که: با این وجود به نظر می‌‌رسد ساخت پارکینگ در حریم ارک متوقف شود و شرایط برای اجرای طرح‌‌های مختلف و زیباسازی این بنای تاریخی مهیا گردد تا ضمن محقق شدن یک مطالبه‌‌ی عمومی، آسیبی نیز متوجه تاریخ آذربایجان نباشد.

صدا و سیما هم از قول امام جمعه ی تبریز اعلام کرد: در دوران نمایندگی بنده هیچ آسیبی به اماکن تاریخی تبریز وارد نخواهد شد.

پایگاه خبری تبریز بیدار ، دیگر سایت اصولگرای آذربایجان شرقی هم نوشت:در راستای حراست از بناهای تاریخی و واکنش مناسب به یک مطالبه‌‌ی عمومی به نظر می‌‌رسد مسئولین استانی با ساخت پارکینگ در حریم ارک مخالفت نمایند.

این اولین باری نیست که امام جمعه تبریز به مسایل فرهنگی توجه ویژه ای داشته و برای اصلاح روندهای نادرست تلاش می کند.

رفتار و کردار و گفتار حجت الاسلام آل هاشم موجی از امید و همدلی نزد شهروندان تبریزی ایجاد کرده و انگیزه های کم سو شده‌ی اهالی فرهنگ و هنر را دوباره افزایش داده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =