مهر نوشت: امام جمعه مشهد گفت: مخالفت با هنر اقدام درستی نیست اما ما با هنری که مروج ابتذال و بی بند وباری باشد قطعا مخالفیم.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: برخی تلاش می کنند من را فردی مخالف هنر نشان دهند در صورتی که این حرف کاملا نادرست است و مشکل من با هنری است که ابتذال و بی بند وباری را ترویج می کند.

وی افزود: متاسفانه برخی اوقات شاهدیم در کشور به هنر اصیل و انقلابی توسط برخی نهاد های رسمی بی توجهی می شود و هنرمندان این بخش مورد بی مهری قرار می گیرند و در عوض از هنری حمایت می شود که با برخی اصول ما همخوانی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایجاد حوزه هنری در کشور به دلیل حمایت از هنر انقلابی بود که باید در این راستا گام های موثری تری برداشته شود.

علم الهدی تصریح کرد: اینکه عده ای بخواهند چند جوان را در یک سالن جمع کرده و با هنر مبتذل هیجان کاذب ایجاد کنند و در این میان فسق و فجور رخ دهد قطعا مورد تایید هیچ مسلمانی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: هنر مانند علم می مانند و نمی شود با آن مخالفت کرد اما باید گفت به دلیل تاثیر گذاری هنر بر روی احساسات تاثیر گذاری بیشتری در جامعه دارد.

امام جمعه مشهد گفت: یکی از مسیر های که دشمن تلاش می کند در قالب آن به نظام ضربه بزند ترویج هنر مبتذل بوده که در این راستا اقدامات زیادی در حال انجام است که وظیفه نهاد هایی مانند حوزه هنری در این موضوع سنگین است.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد پرداخت.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =