سیلوی 50 هزار تنی استراتژی موفق پدافند غیر عامل در استان

مدیر عامل شرکت غله منطقه 12 لرستان گفت: سیلوی 50 هزار تنی کمالوند خرم آباد ذخیره ساز مطمئنی برای شرایط بحران و به عنوان استراتژی مهم و پدافند غیر عامل در لرستان محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حشمت بهمنی درجلسه ای که با موضوعیت مبارزه با آفات انباری در هفته پدافند غیر عامل که در محل سیلوی کمالوند خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت شرکت غله و خدمات بازرگانی اظهار داشت:به عنوان یک شرکت دولتی متولی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی بوده و علاوه بر این رسالت تامین کننده آرد مورد نیاز خبازی ها ،واحد های خانه پزی نان روستایی و عشایری است که ذخیره سازی کالاهای استراتژی به منظور رفع بحران را نیز به عهده دارد.

وی به اقدامات انجام شده در شرکت غله پرداخت و افزود: در سال جاری حدود371 هزار تن گندم و 2800 تن دانه روغنی خریداری شده است و با توجه به بارندگی کم و شرایط جوی نامناسب وبه دنبال آن افت تولید گندم شرکت غله مسئولیت ذخیره سازی و تولید آرد برای بخش خصوصی رابر عهده داشته ونقش خود را به نحو احسن ایفا کرده است.

بهمنی لرستان را به عنوان قطب تولید آرد و گندم کشور دانست و بیان داشت:ظرفیت ذخیره سازی 800 هزار تن گندم و تولید 700 هزار تن آرد را داراست که با توجه به مصرف گندم سالانه لرستان به میزان حدود 220 هزار تن از ارسال مازاد آن به دیگر استان ها سخن گفت و تعداد واحد های فعال خبازی لرستان را 1800 واحد گزارش کرد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 لرستان در خصوص اهمیت موضوع همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات ذخایر و انبارها اعلام داشت:این همایش با عنایت شرکت غله به همت کمیته پدافند غیر عامل شرکت و در خصوص ذخیره ، تأمین آرد گندم برای اولین بار با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و با هدف ذخیره سازی مطمئن و کافی کالاها برای مواقع بحران و کمک به تنظیم بازار و تأمین امنیت غذایی برگزارشد.

حشمت بهمنی با توجه به موقعیت استراتژیک و توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی، لرستان را تحت عنوان نقطه ثقل و ذخیره سازی کالاهای منطقه ای دانست و عنوان کرد: در طول تاریخ جنگ ها و بروز اختلافات قابل پیش بینی است و بایستی آمادگی را در این شرایط بحران داشت که در این شرایط دولت ها طوری مواضع خود را طراحی می کنند تا بتوانند از مردم صیانت به عمل آورند و امنیت غذایی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: در دنیای امروز درصورت وجود شرایط تهدید زیستی که رقبا به انواع مختلف سعی در خارج سازی حریفان یا جامعه هدف دارند و با هدف آلوده سازی مواد غذایی ،نگهداری و انبار کالا و آب شرب و مزارع سعی در مخاطره آمیز کردن شرایط زندگی انسان ها و ایجاد رعب و وحشت وترس و بیماری دارند،راهکار پدافند غیر عامل را مهم قلمداد کرد.

بهمنی در پایان به اقدامات مقتضی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: ایجاد طرح جامع پدافندی ،مکان یابی سریع مراکز خرید ،استفاده از دانش و مبارزه با آفت ها از اقدامات مهم در مقابله با بحران ها در لرستان اقداماتی است که در صورت تأمین اعتبارو واگذاری به این شرکت و در سطح خبازی ها به منظور بهره مندی ،تجهیزاتی و ازجمله 2 دستگاه موتور برق در اختیار خبازان قرار خواهد گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =