عبدالهادی فقهی‌زاده، به عنوان معاون قرآن و عترت و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی مشاور وزیر در امور روحانیت شد وزارت ارشاد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عبدالهادی فقهی‌زاده را به عنوان معاون قرآن و عترت این وزارتخانه منصوب کرد.

در حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به عبدالهادی فقهی‌زاده آمده است:

نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه‌ فرهنگ اسلامی به‌ویژه در علوم و معارف قرآنی، به‌موجب این حکم به سمت «معاون قرآن و عترت» منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود در زمینه اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، گسترش پژوهش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، حمایت از تولید، نشر و عرضه آثار و محصولات  قرآن و عترت و سایر امور محوله موفق و مؤید باشید.»

عبدالهادی فقهی زاده عضو هیأت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، دارای دکترای تخصصی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

معاون پژوهشی و معاون آموزشی دانشکده علوم حدیث، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، عضویت در هیأت امنای دانشگاه قرآن و حدیث قم و تهران، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از جمله سوابق دانشگاهی فقهی زاده  است.

سردبیری مجله علمی و پژوهشی پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن، عضویت در هیأت تحریریه مجلات علمی و پژوهشی پژوهش های علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران و داوری جشنواره بین المللی فارابی در چند دوره از جمله فعالیت های علمی معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی همچنین دارای مقالات و آثار پژوهشی در حوزه قرآن و فقه است.

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

همچنین طی حکمی دیگر از سوی سید عباس صالحی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی مشاور وزیر در امور روحانیت شد.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمدرضا حشمتی آمده است:

« نظر به مراتب علمی و سوابق اجرایی جناب‌عالی به‌موجب این حکم به سمت «مشاور وزیر در امور روحانیت» منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه امکانات در برقراری ارتباط سازنده با مراجع عظام تقلید و علمای بلاد، نمایندگان محترم ولی‌فقیه در استان‌ها و مراکز، ائمه محترم جمعه، حوزه‌های علمیه و دیگر شخصیت‌های برجسته روحانی، معرفی فعالیت‌های وزارت متبوع و انجام سایر وظایف محوله موفق و مؤید باشید.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از خدمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش، مشاور پیشین وزیر در امور روحانیت تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حشمتی پیش از این معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =