جلسه پارلمان کردستان عراق به علت درگیری لفظی شدید و کتک کاری نمایندگان به حال تعلیق درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه پارلمان کردستان عراق به علت درگیری لفظی شدید و کتک کاری نمایندگان به حال تعلیق درآمد. درگیری ها میان موافقان و مخالفان مسعود بارزانی زمانی شدت یافت که نامه بارزانی قرائت شد. در همین حال سخنگوی فراکسیون «نسل جدید» که در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت به علت اینکه بارزانی را به ناکامی در ریاست منطقه کردستان متهم کرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی به پارلمان کردستان اعلام کرد که وی به فعالیت در سمت خود ادامه نمی دهد و تمایلی نیز به تمدید سمت خود به عنوان رئیس منطقه کردستان عراق ندارد. مسعود بارزانی در نامه‌ای به پارلمان منطقه کردستان نوشت: تمدید دوره ریاست خود را نمی پذیرم و به عنوان یک سرباز در نیروهای پیشمرگ خدمت می‌کنم.

مسعود بارزانی اعلام کرد در روز اول نوامبر (10 آبان) از منصب خود کناره‌گیری می‌کند.

مسعود بارزانی در این نامه افزود: نیاز است برای واگذاری وظایف و اختیارات پست ریاست منطقه کردستان تمامی نکات قانونی آن بررسی شود.

بارزانی افزود: به عنوان یک پیشمرگ باقی خواهند ماند.

منابع عراقی اعلام کردند: نایب رئیس پارلمان کردستان عراق اعضای فراکسیون «التغییر» را از جلسه اخراج کرد و به علت هرج و مرج جلسه یک ساعت به تعویق افتاد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه؛ بحث و جدل های شدید در پارلمان منطقه کردستان عراق، جلسه پارلمان درباره تقسیم اختیارات رئیس منطقه را یک ساعت به تاخیر انداخت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه؛ رئیس پارلمان منطقه کردستان عراق جلسه تقسیم اختیارات رئیس منطقه را غیرعلنی اعلام کرد. علت این موضوع ترس از درگیری های لفظی شدید اعلام شده است.

حزب دموکرات کردستان عراق تلاش می‌کند بیشتر اختیارات رئیس منطقه را به نخست وزیر منتقل کند اما این موضوع با مخالفت‌های شدید روبرو شده است.

رئیس فراکسیون دموکراتیک پارلمان منطقه کردستان عراق گفت: اختیارات رئیس منطقه کردستان به صورت موقت به دستگاه‌های دیگر منتقل خواهد شد.

سخنگوی جریان «نسل جدید» که در پارلمان کردستان عراق، بارزانی را به ناکامی در ریاست منطقه کردستان متهم کرده بود، در جلسه پارلمان کردستان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

فراکسیون «نسل جدید» در پارلمان کردستان عراق از بارزانی خواست از جهان سیاست خداحافظی و از کردها عذرخواهی کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 2
    خسته شدیم از بس خبر های چرت ترامپ رو تحمل کردیم حالا هم همش باید اخبار چرت کردستان عراق رو تحمل کنیم.