همه چهره‌های سرشناس نمایشگاه خودرو توکیو/ از کوپه مزدا که تولید نمی‌شود تا خودروی هیدروژنی تویوتا

نمایشگاه خودروی توکیو طی روزهای گذشته نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. خودروها و فناوری‌های مختلفی در این نمایشگاه معرفی شدند اما برخی از آنها بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی،ستاره نمایشگاه امسال توکیو، کوپه چهار دری است که هرگز تولید نخواهد شد. مزدا این کانسپت را برای نمایش ظاهر مدل‌های آینده خود ساخته است. "ویژن کوپه" (Vision Coupe) حاصل دو سال کار طراحان مزدا و ساخت بیش از ده نمونه مختلف است.

این خودرو نشان می‌دهد نسل جدید خودروهای مزدا ساده‌تر و شیک‌تر خواهد شد؛ روندی که با پروژه تازه مزدا برای نزدیک شدن به خودروسازان لوکس هم‌خوان است. عدم انتشار توانایی‌های فنی و تاکید مزدا برای تولید نکردن این کانسپت، جلوی شایعه‌ها را نگرفت.
گفته می‌شود مزدا برای جشن صدمین سال تاسیس شرکت در سال ۲۰۲۰ قصد ساخت یک مدل ویژه دارد و ویژن کوپه قدم اول برای ساخت این خودرو است.

مزدا ۳ چهره جدید خود را نمایش داد
برخلاف ویژن کوپه، کانسپت کای (KAI) نمایشی از نسل بعدی مزدا ۳ است. کای تقریبا هم اندازه مزدا ۳ ولی کمی پهن‌تر و خوابیده‌تر است. چرخ‌ها تا حد امکان به چهار گوشه ماشین برده شده و باعث شده خودرو از مدل کنونی جادارتر شود.

همراه با ظاهر جدید، مزدا در کانسپت کای نسل جدید پلتفرم و موتور خود با نام "اسکای اکتیو" را هم نمایش داد. به گفته این شرکت با شاسی جدید، ماشین بی‌صداتر و نرم‌تر خواهد شد. موتور بنزینی جدید هم به گفته مزدا بسیار کم‌مصرف است و گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

نسل جدید مزدا ۳ قرار است در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.

هزار کیلومتر با یک باک پر
با این که توجه خودروسازان بیشتر به توسعه و ساخت قوای محرکه الکتریکی است، اما هنوز کار بر روی ماشین‌های هیدروژنی را کنار نگذاشته‌اند. تازه‌ترین نمونه، کانسپتی است که تویوتا در توکیو نمایش داده است. به گفته تویوتا این ماشین هیدروژنی با هر باک پر، هزار کیلومتر حرکت می‌کند.

برخلاف ماشین‌های امروزی، موتورهای الکتریکی ماشین به روی چرخ‌ها منتقل شده و همین باعث شده جای زیادی برای سرنشینان باز شود. از امکانات دیگر استفاده از شیشه‌ها به عنوان نمایشگر است. تویوتا می‌گوید این خودرو مثالی از ماشین‌های لوکس آینده است.

نیسان الکتریکی چراغ سبز گرفت
کانسپت جدید نیسان علاوه بر ظاهر مدل‌های نسل بعد، تمایل این شرکت به عرضه یک شاسی‌بلند الکتریکی را در آینده نزدیک نشان می‌دهد.

آلفونسو آلبایسا، مدیر طراحی نیسان گفته است آی‌ام‌اکس (IMx) ظاهر مدل جدیدی را نشان می‌دهد که تا سه سال دیگر به بازار عرضه می‌شود. سه سال دیگر هم‌زمان با آمدن نسل جدید مدل قشقایی است.

آی‌ام‌اکس همچنین سطح تازه‌ای از فن‌آوری‌های خودران نیسان را نمایش می‌دهد. مهندسان نیسان می‌گویند این ماشین پس از اینکه مسافرانش را به مقصد رساند، خود به ایستگاه می‌رود، باتری‌هایش را شارژ می‌کند و دوباره برای سوارکردن مسافران برمی‌گردد.

شروع دوباره میتسوبیشی با نامی آشنا
کانسپت جدید میتسوبیشی نام یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تاریخ کارخانه را دارد. اوولوشن (Evolution) یا ای‌وو (Evo) تا دو سال پیش سدان چابک و پرقدرتی بود که میتسوبیشی با آن در مسابقات رالی برای خود اعتباری به هم زد، اما به نظر می‌رسد این ماشین در آینده یک شاسی بلند اسپرت خواهد بود.

میتسوبیشی با پیوستن به گروه خودروسازی رنو-نیسان به شروع دوباره فکر می‌کند و می‌خواهد در سه سال آینده یازده مدل جدید به بازار عرضه کند که اغلبشان شاسی‌بلند و الکتریکی است.
اولین مدل از این سری، یک شاسی بلند کوچک است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و ظاهرش از کانسپت ای-اوولوشن الهام گرفته شده است.

به گفته میتسوبیشی، هوش مصنوعی این خودرو توانایی‌ها و علایق سرنشینان را بررسی کرده و ماشین را بر اساس آن تنظیم می‌کند.

لکسوس برای حذف راننده آماده می‌شود
لکسوس فن‌آوری جدید خودران خود را در غالب کانسپتی از لوکس‌ترین مدلش، ال‌اس ( LS)، به توکیو آورد. این فن‌آوری ابتدا در غالب سیستم "های‌وِی تیم‌میت" (Highway Teammate) از سال ۲۰۲۰ به ماشین‌های لکسوس اضافه خواهد شد. این سیستم می‌تواند در بزرگراه‌ها بدون نیاز به راننده ماشین را کنترل کند و از جمله با فرمان صوتی راننده از ماشین‌های دیگر سبقت بگیرد.

یوشیهیرو ساوا، مدیر لکسوس در مراسم رونمایی این کانسپت گفت که نرم‌افزار فن‌آوری خودران جدید از طریق اینترنت به روز می‌شود و با اضافه شدن امکانات جدید تا سال ۲۰۲۵ به یک سیستم خودران کامل تبدیل خواهد شد.

با کانسپت ال‌اس‌ پلاس، لکسوس نمایی از ظاهر نسل بعدی مدل ال‌اس را هم نمایش داد.

هوندا احساس راننده را می‌فهمد
هوندا، بعد از "اربن ای‌وی" (Urban EV) که دو ماه پیش در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، "اسپرتز ای‌وی" (Sports EV) دومین عضو از خانواده جدید خودروهای الکتریکی خود را به توکیو آورد.

اسپرتز ای‌وی از نظر فنی شبیه به اربن ای‌وی است و مانند آن با الهام از خودروهای کلاسیک طراحی شده است. آن چه این خودرو را از گذشته دور می‌کند، فن‌آوری است که با آن خودرو براساس بررسی راننده و شنیدن مکالمات داخل خودرو، احساس راننده را درک کند و به آن واکنش نشان دهد.

ساخت اربن ای‌وی حتمی است و در سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید. اما هوندا می‌گوید درباره تولید اسپورتز ای‌وی هنوز تصمیمی گرفته نشده است و هدف از نمایش آن یادآوری "لذت رانندگی و حس یکی شدن انسان و ماشین" است. ولی بعید نیست استقبال زیاد از این اسپرت دو نفره و بی‌رقیب بودنش در بازار خودروهای الکتریکی،‌ نظر هوندا را تغییر دهد.

آماده شدن سوبارو برای نسل بعدی سدان اسپرت
سوبارو به رسم چند سال اخیر یک کانسپت جدید با نام تکراری ویزیو (Viziv) به نمایش گذاشت. ویزیو فشرده عبارت (Vision for Innovation) و نامی است که شرکت ژاپنی با آن محصولات آینده‌اش را نمایش می‌دهد.

تمرکز سوبارو در پنج مدل پیشین ویزیو، بر شاسی‌بلندهای این کارخانه بود. ویزیو جدید اولین مدلی است که ظاهر نسل بعدی سدان کارخانه را نمایش می‌دهد.

سوبارو می‌گوید در طراحی این خودرو از سدان‌های دو دیفرانسیل و پرقدرت پیشین خود الهام گرفته است. با این که به طور مستقیم به مدل خاصی اشاره نشده، اما تقریبا مشخص است که این خودرو نمایی از نسل بعدی دبلیو آر اکس را نمایش می‌دهد.

جزییان فنی زیادی از خودرو منتشر نشده است. سوبارو اعلام کرده این خودرو را با در نظر گرفتن سیستم نیمه‌خودرانی طراحی کرده که قرار است در سال ۲۰۲۰ به مشتریانش عرضه کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 0
    و ما همچنان در صف ثبت نام پراید هستیم ...