مهر نوشت: امروز سی ام اکتبر قرار است اولین نفر در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بازداشت شود اقدامی که با واکنش شدید «ترامپ» مواجه شده است.

رسانه‌های ایالات متحده گزارش داده‌اند که نخستین بازداشت در جریان تحقیقات مربوط به اتهام دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، امروز ۳۰ اکتبر انجام می‌گیرد.

پرونده تحقیقات در این رابطه در اختیار رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی و «مستشار ویژه‌ای» است که از طرف وزارت دادگستری ایالات متحده، در ۲۷ اردیبهشت ماه، انتخاب شد. ۲ روز پیش خبرگزاری رویترز و شماری دیگر از رسانه‌ها گفته بوند هیئت منصفه‌ای که برای بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال گذشته تشکیل شده، اتهاماتی را علیه یک نفر در این پرونده مطرح کرده‌است.

هویت فردی که اتهام‌ها علیه او مطرح شده مشخص نیست.

بنا بر عمده گزارش‌های منتشرشده -به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده- هیئت منصفه فدرال، کیفرخواست مربوط را تائید و یک قاضی فدرال نیز آن را ابلاغ کرده‌است. اکنون رسانه‌های آمریکایی این احتمال را مطرح کرده‌اند که کیفرخواست احتمالا در روز ۳۰ اکتبر (به‌وقت آمریکا) علنی خواهد شد.

رابرت مولر طی ماه‌های گذشته و پس از آن‌که مستشار ویژه پرونده انتخابات شد، مشغول تحقیقات در مورد اتهام‌هایی بوده که به مسکو در مورد دخالت در انتخابات آمریکا با هدف تاثیرگذاری بر نتیجه آن، زده شده‌است.

مقام‌های ارشد روسیه، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری آن کشور، اتهام‌ دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

مولر در عین حال به انجام تحقیقاتی در مورد اتهام‌های مربوط به «جلوگیری از اجرای عدالت» مشغول است.

مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا، ۱۶ دی‌ماه، در کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کردند روسیه «بی‌تردید» در انتخابا آمریکا دخالت کرده و حملات سایبری آن کشور، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است.

دولت آمریکا در مهر ماه، رسما دولت روسیه را متهم کرده بود که در راستای تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات، به سایت‌های نهادها و گروه‌های سیاسی حمله سایبری کرده است.

واکنش ترامپ

شب گذشته رئیس جمهور آمریکا با حمله شدید به دموکراتها در اتهامات مربوط به ارتباط وی با روسیه اعلام کرد: دموکرات ها این موضوع را برای سیاست پلید خود مورد استفاده قرار می دهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام هائی در حساب کاربری خود در توئیتر باردیگر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در این کشور را آماج حملات لفظی خود قرار داد. رئیس جمهور آمریکا در یکی از این پیام ها آورده است: هیچوقت شاهد خشم و وحدت این چنینی میان جمهوریخواهان نبوده ام. من نگران عدم انجام تحقیقات درباره پرونده ساختگی هیلاری کلینتون هستم.

ترامپ در پیامی دیگر نوشت: (از جمله اتهامات) ارسال اورانیوم به روسیه، افزون بر ۳۳ هزار ایمیل پاک شده و حل و فصل مسائل با جیمز کومی و امثالهم. با این وجود آن ها به دنبال ارتباط ساختگی ترامپ و روسیه هستند.

وی ادامه داد: دموکرات ها این موضوع را برای سیاست پلید خود مورد استفاده قرار می دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =