۰ نفر
۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز دوشنبه با انتظار از این که توافق کاهش تولیدات به رهبری اوپک که قرار بود ماه مارچ آینده به پایان برسد، تمدید شود، قیمت‌های نفت افزایش یافت و قیمت نفت برنت بالای ۶۰ دلار باقی ماند.

قراردادهای پیش‌خرید نفت برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، در ساعت ۸:۰۲ به وقت جهانی (۱۱:۳۲ به وقت تهران) ۶۰.۷۳ دلار برای هر بشکه بسته شدند، که نسبت به قیمت بسته شده قبلی ۲۹ سنت یا ۰.۴۸ درصد بالاتر بود و نزدیک به بالاترین سطح قیمت از جولای ۲۰۱۵ تا کنون باقی ماند. این قیمت نسبت به کمترین قیمت ۲۰۱۷ که در ماه جون اتفاق افتاده بود بیش از ۳۶ درصد بالاتر است.

قراردادهای پیش‌خرید نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) با ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش قیمت به ۵۴.۰۶ دلار برای هر بشکه رسید.

ای‌زدبانک اعلام کرد: درحالی‌که التزام بالا به توافق کاهش تولید اوپک، همین حالا هم باعث تقویت قیمت‌ها شده است، اظهارات ولیعهد پاشاه عربستان مبنی بر این که کاهش تولیدات باید تمدید شود، به قیمت‌ها افزود.

توافق کاهش تولیدات به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز به رهبری اوپک، تا مارچ ۲۰۱۸ پابرجاست اما عربستان سعودی و روسیه که این تلاش را رهبری می‌کنند هر دو از حمایت خود از تمدید زمان این توافق سخن گفته‌اند.

اعضای اوپک در ۳۰ نوامبر قرار است دیدار رسمی‌ای در دفتر مرکزی خود در وین، اتریش داشته باشند.

تاجران می‌گویند که افزایش روزانه ۹۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات عراق از بنادر جنوبی این کشور تا ۴.۶ میلیون بشکه در روز که یکشنبه اعلام شد، اجازه نداد که قیمت نفت برنت از این بیشتر افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر جفری هالی، یک تحلیل‌گر ارشد بازار از شرکت اوآندا می‌گوید: ما متوجه شدیم که هر دو قرارداد پیش‌خرید نفت (برنت و وست تگزاس اینترمدیت) در حال نزدیک شدن به سطوح خرید بیش از حد هستند. این ممکن است به این معنی باشد که قیمت نفت خام به اندازه کافی در کوتاه‌مدت بالا رفته باشد و حالا مقداری میعانات نفتی مورد نیاز است.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =