ایرنا به نقل از استاندار مرکزی نوشت: کارگران کارخانه هپکو دغدغه معیشت نداشته باشند، چراغ این کارخانه تا پایان امسال روشن می شود.

سیدعلی آقازاده  افزود: این قول را می دهیم که مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود و به همین منظور ظرف دو هفته، هشت جلسه با کارگران این مجموعه برگزار شده است و امیدواری برای رفع مشکلات وجود دارد.

وی ادامه داد: کارخانه هپکو با قدمتی 40 ساله برندی برای نظام و منطقه خاورمیانه محسوب می شود و افق روشنی برای رفع مشکلات این کارخانه در انتظار است.

استاندار مرکزی از کارگران هپکو خواست دغدغه معیشت خود را نداشته باشند و به آنها اطمینان خاطر داد که این کارخانه به اوج خود برخواهد گشت.

شرکت هپکو اراک به عنوان تنها شرکت صنعتی برای مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی در ایران، اکنون 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
مجموعه مدیریت استان مرکزی از دی ماه سال 95 به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.

آقازاده درباره ساختار شهری اراک نیز گفت: اراک تا همین دو دهه قبل ساختار شهری مناسبی نداشت، چون به سرعت صنایع سبک و سنگین در دهه های 40 و50 در این شهر مستقر شد و تقریبا مانند کرج، فرصت اینکه نخست زیرساخت های شهری را آماده کنند، وجود نداشت. 

وی ادامه داد: اگر چه تا 20 سال پیش اراک را مانند یک دهکده بزرگ می دانستند اما اکنون یکی از کلانشهرهای کشور است و در این دهه برای رفع این مشکل تلاش شده است.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش آلودگی هم نخستین کاری که دولت تدبیر و امید انجام شد تبدیل کردن کارخانجات منبع آلودگی یا سوخت های فسیلی بویژه مازوت است.

استاندار مرکزی افزود: اما در بحث کارخانه آلومینیوم هنوز توفیقی حاصل نشده است و با وجود اینکه آلومینیوم، گاز سمی تولید می کند این کارخانه هنوز در اراک در حال فعالیت است و البته برای رفع این معضل هم اقداماتی صورت گرفته است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =