میزان نوشت: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: کمبود نیروی پرستار یک معضل جهانی است بر این اساس کشورهای کانادا و استرالیا با ایجاد جذابیت و حمایت از این قشر، بیشترین جذب نیروی پرستاری از ایران به خود اختصاص داده اند.

شریفی مقدم درباره جایگاه پرستاری در بهداشت جهانی گفت: کمبود کادر پرستاری یک معضل جهانی است بر این اساس بهداشت جهانی نیاز به تأمین پرستار در دنیا را به عنوان معضلی همه گیر اعلام کرده و نمی‌توان آن را تنها به ایران تعمیم داد . بنابراین خدمات بهداشتی و درمانی از جانب پرستاران به یک امری حیاتی تبدیل شده و تأثیرگذاری بسیاری در سطح جهان دارد.

وی افزود: همه کشور‌های دنیا به منظور تأمین نیروی پرستاری خود به دنبال ایجاد جذابیت و حمایت از این قشر هستند چرا که این کادر درمانی از سختی کار بالایی برخوردار بوده و در راستای ارائه خدمات، باید بخشی از تقاضا‌های آن‌ها تأمین شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص سختی کار پرستاران در فضای درمانی گفت: پرستاری یکی از پرخطرترین شغل‌ها است چرا که در مواجهه اول با بیماران، بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله وبا، سل و آنفلوآنزا به آنها منتقل شده و تاکنون جان بسیاری از پرستاران را گرفته است. علاوه بر این، حجم بالای کار و دقت در نحوه انجام آن، به نوعی یکی از دشواری‌های این شغل است. علاوه بر سختی های محتوایی در کار این افراد، تهاجم و ضرب شتم از جانب بیماران و همراهان نیز مشکلات بسیاری را برای پرستاران به وجود آورده است.

شریفی مقدم درباره جذب پرستار در کشور‌های دیگر گفت: کانادا و استرالیا از جمله کشور‌های متقاضی نیروی پرستاری هستند که در طی سالیان اخیر درصد بالایی از پرستاران ایرانی را به خود جذب کرده و با ارائه خدمات مناسب به این قشر، تقاضای کار را افزایش داده اند. 

گفتنی است کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا نیز به منظور جذب نیروی پرستار امکانات رفاهی قابل توجهی را فراهم کرده و شرایط مناسبی را برای داشتن یک زندگی ایده آل در کنار پرستاری معرفی کرده اند.

وی در ادامه گفت: حفظ جایگاه مدیریتی، رعایت شأن اجتماعی، بهبود وضعیت معیشتی وافزایش حقوق و تامین نیاز‌های مالی در کشور‌های دیگر از جمله عواملی است که بسیاری از پرستاران حرفه‌ای ایرانی را به خود جذب کرده و منجر به افزایش مهاجرت در این قشر شده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: تبعیض واختلاف در پرداخت‌ها در فضای درمانی کشور ما منجر به افزایش میل به مهاجرت در پرستاران شده است. این درحالی است که با گذراندن ۴ سال حرفه و کسب تجربه‌های متعدد در این زمینه بسیاری از نیرو‌ها جذب کشور‌های دیگر می‌شوند.

شریفی مقدم افزود: در حال حاضر به علت کمبود پرستار در تمام دنیا تقریبا همه کشور‌ها نسبت به جذب این نیرو‌ها اقدام کرده اند در این شرایط امیدواریم در کشور ما نیز محدودیت‌های موجود در این زمینه کاهش و بر جذابیت آن افزوده شود.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =