"بان کی مون" اتهامات وارده توسط اسرائیل به حزب الله را رد کرد

"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد اتهامات وارده توسط اسرائیل به حزب الله پیرامون افزایش نیروی نظامی و گسترش انتقال تجهیزات نظامی این حزب به جنوب را رد کرده و تصریح نمود: ما مدارک مستندی در این باره در دست نداریم.

به گزارش ایرنا  بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود درخصوص اجرای مفاد قطعنامه 1701 ، نگرانی خود را نسبت به عدم اجرای مفاد این قطعنامه از سوی لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز کرد و گفت: ادامه نقض مفاد قطعنامه 1701 شورای امنیت منطقه را به سوی ناامنی و بحران سوق می دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: از زمان تصویب قطعنامه تاکنون شاهد ناآرامی و تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی هستیم و بیم آن می رود که ادامه تنش ها منجر به درگیری نظامی شود و منطقه باردیگر شاهد پیامدهای ناگوار باشد.

وی گفت: لبنان و رژیم صهیونیستی نسبت به اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت تعهد کافی از خود نشان نداده اند. بان کی مون درخصوص حضور دائم نیروهای پاسدار صلح سازمان بین الملل در جنوب لبنان گفت: این نیروها قادر به حفظ آرامش درجنوب لبنان به طور دائم و مستمر نیستند و این لبنان و رژیم صهیونیستی هستند که باید با خویشتندارای از وقوع هرگونه درگیری با انجام هماهنگی با نیروهای یونیفل جلوگیری کنند.

وی در رابطه با اشغال روستای "غجر" واقع درجنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی طبق قطعنامه 1701 شورای امنیت باید از این منطقه عقب نشینی کند و نیروهای یونیفل همواره آمادگی خود را در این مورد با رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نقض حریم هوایی و زمینی لبنان توسط جنگنده های نیروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ادامه این عملیات منطقه را دچار بحران امنیتی می کند.

وی در رابطه با درگیرهای اخیر بین مردم ونیروهای یونیفل درجنوب لبنان گفت:من از دولت لبنان می خواهم که نسبت به امنیت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان اقداماتی انجام دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =