ایسنا نوشت: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه حل بحران قطر از مسؤولیت‌های سران این شورا و شورای عالی آن است نه از مسؤولیت‌های او، هجمه رسانه‌های این کشور علیه این شورا و شخص خودش را محکوم کرد.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، عبداللطیف بن راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای این هجمه رسانه قطر را ظالمانه و سرشار از توهین و افترا و بی‌مسؤولانه خواند و آن را فراتر از عرف، ارزش و حرفه رسانه‌ای دانست.

زیانی از تلاش رسانه‌های قطر برای اینکه حل بحران این کشور را به گردن دبیرکل شورای همکاری می‌اندازند، ابراز تعجب کرد و گفت، مقامات قطر می‌دانند که حل این بحران و پایان دادن به پیامدهای آن به دست سران شورای همکاری و شورای عالی آن است و براساس مفاد اساسنامه شورای همکاری از مسؤولیت‌های دبیرکل این شورا نیست.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خاطرنشان کرد، راه حل این بحران از وظایف دبیرکل شورا نیست که تنها دستورات شورای عالی و شورای وزارتی را دریافت و اجرا می‌کند.

وی ضمن محکوم کردن تلاش‌های اصحاب رسانه قطر در خصوص ارتباط دادن موضع وی در قبال بحران دوحه به تابعیت جنسی بحرینی خود و موضع این کشور، متعهد شد که مسؤولیت و وظایف خود را برای حفظ یکپارچگی شورای همکاری، دستاوردها و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی انجام خواهد داد اما در عین حال همچنان یک بحرینی خواهد بود که به ملیت خود پایبند است و به مسؤولان کشورش متعهد خواهد بود.

زیانی رسانه‌های قطری را به توقف این رفتار رسانه‌ای فراخواند و گفت، این رفتارها به جای سودمند بودن مضر هستند و به اصلاح میان طرف‌های مورد اختلاف کمکی‌ نمی‌کند و تلاش‌های میانجی‌گرانه شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر کویت را نیز به تعویق می‌اندازد.

از ژوئن گذشته تاکنون مصر، امارات، بحرین و عربستان روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند، این کشورها دوحه را به دخالت در امور داخلی این کشورها و نشر تروریسم متهم و مطالباتی را مطرح کرده‌اند که در صورت پذیرش این شروط از سوی قطر، روابط خود را با این کشور از سر می‌گیرند.

یکی از قربانیان اصلی این سیاست کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس است که در آستانه فروپاشی قرار گرفته و برگزاری نشست پیش روی این ارگان در هاله از ابهام قرار دارد، زیرا مسؤولان بحرینی اعلام کرده‌اند در صورت مشارکت قطر، در این نشست حاضر نخواهند شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =