طرح جامع پدافند غیر عامل استان البرز تدوین میشود

به همت شهرداری کرج و با هدف کاهش آسیب پذیری نیروهای انسانی، ساختمان ها، تاسیسات و شریان های شهری در مقابل وقوع بحران های مخرب کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از پایکاه مدیریت شهری کرج ،باتوجه به اینکه کاربرد پدافندغیرعامل و توجه به اصول آن در برنامه ریزی شهری تا حد قابل توجهی به کاهش آثار مخرب بحران ها می انجامد، کارگاه آموزشی "پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت شهری" ویژه معاونان خدمات شهری شهرداری کرج و کارشناسان این حوزه برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی عنوان شد: هدف پدافند غیرعامل، کاهش آسیپ پذیری و افزایش تاب آوری در مواقع بروز حملات مخرب دشمن و یا شرایط بحرانی است و این مهم باید به شکل ویژه ای در شهرها توسط مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد تا در اینگونه موقعیت ها، زیرساخت هایی برای رفع نیازهای اولیه شهروندان وجود داشته باشد.
در کارگاه آموزشی "پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت شهری"، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز و معاون خدمات شهر شهرداری کرج نیز حضور داشتند و خبر از تدوین "طرح جامع پدافند غیرعامل استان" با هدف آماده‌سازی زیرساخت‌های شهری برای شرایط بحرانی دادند؛ این طرح در حال آماده سازی است تا بزودی تمامی زیرساخت های با اهمیت این کلانشهر با تکیه بر آن به اجرا درآید.
در کارگاه نام برده مطرح شد مدیریت شهری کرج برای راه اندازی قطار شهری در این کلانشهر، نگاه ویژه ای به پدافند غیرعامل دارد و با همکاری مشاوران حوزه پدافند غیرعامل، برآنند تا ایستگاه های مترو به شکلی چند منظوره ساخته شوند تا در مواقع بحران بتوان از آن به عنوان پناهگاه و محلی برای پاسخ به نیازهای اولیه شهروندان استفاده کرد.
همچنین تاکید شد، شهرداری کرج برای تامین زیرساخت های لازم در مواقع بحران، داشتن سند غیرعامل برای اجرای ابر پروژه های شهری را ضروری دانسته و تمامی طرح های عمرانی باید بر این اساس به بهره برداری برسند؛ ضمن اینکه بخشی از اعتبارات شهرداری این کلانشهر در سال 97، برای برنامه ریزی راهبردی در زمینه پدافند غیرعامل اختصاص پیدا می کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =