مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در نشست مشترک سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی به مناسبت هفته ملی پدافند غیر عامل در سالن اجتماعات اداره پست استان مرکزی بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان در راستای مقابله با تهدیدهای احتمالی و نیز پیشیگیری از بروز بحران هم افزایی و مشارکت فعالانه را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، مجید عسگری افزود: آموزش در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه های اجرایی منجر به کاهش آسیب و افزیش ضریب امنیت در مواقع بحران می شود.
وی اظهار کرد: ارائه آموزش های عمومی قبل از حادثه به شهروندان و همچنین آموزش های تخصصی به مسئولان یکی از اهدافی است در روند پیگیری حوزه پدافند غیرعامل دنبال می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: با رعایت تمامی مولفه های پدافند غیرعامل، کشور در مقابل هرگونه تهدید بیمه می شود.
وی با تاکید بر اینکه، تهدید در تعدادی از بخش ها و حوزه های استانی وجود دارد، گفت: برخی تهدیدها به مرحله اقدام رسیده و این امر نیازمند آشکارسازی اهداف لازم در بین مردم به ویژه مسئولان است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با انتقاد از ضعف آموزشی در این حوزه گفت: آموزش باید مفاهیم کلی، تخصصی و بخشی را در برگرفته و با سطح بندی آموزشی به اهداف مورد نظر دست یافت.
عسگری افزود: استفاده از ظرفیت سایبری در خارج از مجموعه اداری کمک قابل توجهی به مصون ماندن از برخی تهدیدات باج افزاری و بدافزاری است.
مدیرکل پست استان مرکزی نیز گفت: آی سی تی به عنوان زیرساخت مهم کشور، پیشران توسعه اقتصادی محسوب می شود که اهمیت آن در حوزه پدافند غیرعامل انکار ناپذیر است.
محمدعلی چراغی افزود: با تقویت آی سی تی و فناوری اطلاعات باید از فرصت ها بیشتر استفاده و با تهدیدها نیز با توجه به شرایط زمانی و مکانی مقابله کرد.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروهای سازمانی، صنایع و مردم نقش موثری در کاهش خسارت برعهده دارند.
چراغی افزود: در گذشته نگاه به پدافند غیرعامل منحصر به مباحث فیزیکی و آسیب به تجهیزات و تاسیسات بود اما امروز نگرش به پدافند غیرعامل به تهدید در چهار حوزه سایبری، زیستی، پرتوی و شیمیایی است.
در پایان این نشست همچنین از تمبر پدافند غیرعامل در پست استان مرکزی رونمایی شد.

 

46

کد خبر 723450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =