مهر نوشت: وزیر کشور با تاکید بر اینکه روش بودجه ریزی بسیار غلط است، گفت: این امر باید عوض شود و نظام اداری متمرکز باید خودش را در اختیار نظام بومی مناطق قرار دهد.

عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار اصفهان با بیان اینکه دکتر زرگرپور طی چهار سال گذشته در استان اصفهان زحمات زیادی کشیده‌ است، اظهار داشت: وی بعد از چهار سال فعالیت در استان بزرگ، موثر و فعال و با همه مباحث و موضوعات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عاقبت بخیر شد.

وی با اشاره به اینکه هر کاری که در استان اصفهان انجام شده است پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است، افزود: حداقل سه جلسه شورای امنیت در خصوص آب اصفهان برگزار شده است و ده‌ها جلسه در هیات دولت و صدها جلسه در استان اصفهان در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در حوزه مسایل کارگری و دانشجویی و انتخابات باشکوهی که در استان اصفهان برگزار شده است، اتفاقات خوبی را داشتیم، ابراز داشت: ما تاکنون پیشنهاد دو استان دیگر را به استاندار سابق اصفهان داشته‌ایم و اگر قبول کند برای ما باعث خشنودی است.

همه اقدامات مورد نیاز برای حل مشکل آب اصفهان در سطح استانی انجام شد

وی با بیان اینکه در حوزه آب مسایل سیاسی و اجتماعی و امنیتی باید در سطح کشوری حل شود، افزود: همه اقدامات مورد نیاز در حوزه آب در سطح استانی انجام شده است.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه مهر علیزاده را از گذشته دور می‌شناسم و سوابق خوبی از وی وجود دارد، گفت: انتظار ما این است که همه مردم و مسئولان، روحانیون و ... محبت خودشان را با استاندار اصفهان داشته باشند تا همه مطالبات مردم از استاندار محقق شود.

وی با اشاره به اینکه استانداران هر استان بر مبنای معیارهایی انتخاب می‌شود، افزود: همه استانداران بایدبرنامه‌های دولت را قبول داشته باشد و پیگیر اجرای برنامه‌ها باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌های دولت در انتخابات مطرح شده است، ابراز داشت: این برنامه‌ها باید به برنامه‌های ملی تبدیل شود و گرایش و تمایل به اجرا در دولت دوازدهم وجود دارد.

استانداران در انتخاب معاونان مش اعتدالی کابینه دولت را پیش بگیرند

وی با بیان اینکه رفتار اعتدالی در دولت تدبیر و امید مورد توجه است، گفت: در کابینه دولت دوازدهم همه طیف وزیری را می‌بینید و از استانداران نیز درخواست داریم روند و مش اعتدالی را در انتخاب معاونانشان بکار گیرند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عرف و شرع اعتدال را می‌پذیرد، افزود: از این رو دولت تدبیر و امید سعی بر آن داشته ۴۵ هزار نفر مدیران کشوری را به صورت معتدل انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به راحتی استاندار اصفهان را انتخاب کردیم، اضافه کرد: در این دوره نیز با کمترین زحمت توانستیم به اجماع برسیم و نمایندگان مردم استان نیز در این زمینه همکاری خوبی را داشتند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه داشتن تجربه یکی دیگر از ویژگی‌های مورد توجه برای انتخاب استانداران است، تصریح کرد: استانداران باید به مسایل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی اشراف داشتند و باید در این زمینه توجه ویژه‌ای برای انتخاب افراد با تجربه داشتیم.

وی با بیان اینکه در خصوص انتخاب مدیران نیز توجه به شایسته سالاری را به استانداران توصیه می‌کنیم، اظهار داشت: نباید بنا بر مصالح شخصی، رفاقتی و دوستی و خطوط سیاسی مدیران انتخاب شوند بلکه باید شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم بدون هماهنگی کارها را پیش ببریم، تصریح کرد: اگر استاندار نتواند با مدیران و دیگر مسئولان غیر دولتی هماهنگی نداشته باشد تصمیمات مستبدانه ای اتخاذ می‌کند که ضد توسعه خواهد بود.

اقتصاد مقاومتی اولویت دولت است

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت دولت است، افزود: این امر ضرورت تاریخی، اقتصادی و امنیتی کشور است و استاندار باید این کار را با جدیت پیگیری کند.

وزیر کشور با بیان اینمه مشارکت مردم در همه ابعاد باید مورد توجه استانداران باشد، تصریح کرد: این امر نباید تنها در بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد و باید همه کارها به مردم واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه با روش‌های کنونی اقتصادی نمی‌توان کشور را اداره کرد، تصریح کرد: ما عقب افتادگی تاریخی داریم، توزیع ناعادلانه ثروت و تل انبار شدن فقر را داریم و از سوی دیگر از پیشرفت تکنولوژی غافل هستیم و باید روند را به گونه‌ای در دستور کار قرار دهیم که جوابگوی نیاز مردم باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفتی صادر می‌کنیم و اگر هر بشکه را ۱۰۰ دلار بفروشیم، نمی‌توان پاسخگوی نیاز جامعه از جمله یارانه و ... باشیم، افزود: با این شرایط نمی‌توان رشد هشت درصد اقتصادی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را محقق کرد مگر آنکه اقتصاد مقاومتی را در حوزه مردمی بودن محقق سازیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور و بعد از شهرهای مذهبی بیشترین توریست را دارد، افزود: این استان بهترین امکانات را دارد و به تنهایی قادر است معین پنج استان دیگر باشد و استعداد این امر را دارد.

دیگر نمی‌توان اقتصاد کشور را به صورت متمرکز اداره کرد

وزیر کشور با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان اقتصاد کشور را به صورت متمرکز اداره کرد،تصریح کرد: این روند در هیچ کشوری وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی اقتصاد کلان کشور مربوط به سال ۶۰ است، افزود: البته بعد از انقلاب تغییراتی را در این زمینه ایجاد کردیم اما کافی نبود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی خلاء تئوریک اقتصاد ما را پوشش داده است و دیگر نیازی به مدل‌های اقتصادی دیگر کشورها نداریم، گفت: ما در گذشته مدل‌های اقتصادی کره، ژاپن ودیگر کشورها را اجرایی می‌کردیم.

وی درادامه با تاکید بر اینکه روش بودجه ریزی بسیار غلط است، افزود: این امر باید عوض شود و نظام اداری متمرکز باید خودش را در اختیار نظام بومی مناطق قرار دهد.

به علم و فناوری در اقتصاد توجه نداشته باشیم از اقتصاد جهانی حذف می‌شویم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اگر به علم و فناوری در اقتصاد توجه نداشته باشیم از اقتصاد جهانی حذف می‌شویم، ابراز داشت: استان اصفهان می‌تواند پیشانی اقتصاد دانش بنیان کشور باشد، افزود: در این استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را مقید به تبعیت از رهبری می‌داند، اضافه کرد: اگر از نظر ملی گرایی نگاه کنیم تاریخ و خاک این کشور به گردن ما حق دارد و اگر از منظر دینی و انقلاب اسلامی نگاه کنیم اقتضای ما به کار و فعالیت است و برخی از افراد رسالت بالاتری را دارند چون در مقام بالاتری نشسته‌اند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استان اصفهان در مرتبه‌های بالاتری در کشور قرار دارد و باید برای این استان فعالیت‌های بزرگی صورت گیرد، افزود: امیدواریم به گونه‌ای رفتار کنیم که برای تحقق مطالبات مردم نزد خداوند رو سفید باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =