۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

مهر نوشت: دولت مسکو در واکنش به تحریم ۳۰ تبعه این کشور از سوی دولت اتاوا، اعلام کرد مانع از ورود دهها کانادایی به خاک روسیه خواهد شد.


به گزارش اسپوتنیک، روسیه به تازه ترین اقدام دولت کانادا مبنی بر اضافه کردن نام ۳۰ نفر از اتباع روسی به لیست تحریم‌های خود، واکنش نشان داد.

در همین راستا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مانع از ورود دهها نفر از اتباع کانادایی به روسیه خواهد شد.

به گفته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این کشور مجبور است با استناد به اصل مقابله به مثل، رفتاری مشابه اتخاذ کند.

گفتنی است تحریم‌های روسیه شامل اتباع کانادایی می‌شود که به طور نظام‌مند در تلاش برای تخریب روابط ۲ کشور هستند.

کانادا دیروز جمعه ۵۲ مقام روسیه، ونزوئلا و سودان جنوبی را به بهانه «نقض حقوق بشر» تحریم کرد.

این تحریم ها در چارچوب «قانون ماگنیتسکی» اعمال شده است.

این قانون به اسم «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روسی نامگذاری شده است. به ادعای منابع غربی، ماگنیتسکی مقامات روسیه را به دزدی متهم کرده بود و در سال ۲۰۰۹ به دلیل ضرب و شتم توسط مسئولان زندان مسکو کشته شد.

دولت فدرال کانادا گفته که هر چند این قانون به نام ماگنیتسکی است اما در سراسر دنیا اجرا خواهد شد.

۳۰ فرد روسی به دلیل مشارکت در فساد ۲۳۰ میلیون دلاری که توسط ماگنیتسکی افشا شده بود، تحریم شده اند. ماگنیتسکی این افراد را به تخلف مالیاتی متهم کرده بود.

۱۹  مقام ونزوئلا از جمله نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور هم هدف تحریم های کانادا قرار گرفته اند. دولت کانادا در بیانیه خود نسبت به بحران سیاسی و اقتصادی جاری در ونزوئلا ابراز نگرانی کرده است.

از سوی دیگر، سه فرد از سودان جنوبی هم تحریم شدند. سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شد و از سال ۲۰۱۳ درگیر جنگ داخلی است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =