خلق آثارِ هنرمندان ایرانی در جوار مسجد کوفه

مهر نوشت: ورک‌شاپ هنری با مفاهیم عاشورایی و اربعینی همزمان با کنگره «لقاءالحسین (ع)» و با حضور جمعی از هنرمندان ایرانی در جوار مسجد کوفه برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری کنگره «لقاءالحسین(ع)» جمعی از هنرمندان ایرانی در جوار مسجد کوفه به خلق آثار هنری می‌پردازند. در این ورک‌شاپ هنری، عبدالحمید قدیریان، محمدسعید نقاشیان، علی چیتی، علی‌اکبر شریفی، حسین شیخ علیشاهی و حسین دشتی حضور دارند. این هنرمندان می‌کوشند با بهره گیری از فضای اربعین آثاری در زمینه عاشورا و اربعین خلق کنند.

این آثار در مراسم اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی «لقاءالحسین(ع)» که در جامعه‌الاسلامیه نجف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

این کنگره با هدف مقصدشناسی جریان اربعین با همکاری مسجد کوفه و جامعه الاسلامیه نجف در حال برگزاری است و برنامه‌های این کنگره در چهار کمیسیون تخصصی تربیتی و صفاتی، سیاسی و بین‌الملل، فرهنگی و اجتماعی و آینده‌شناسی و تمدنی تدارک دیده شده است و محققان نتایج تحقیقات خود در زمینه‌های مذکور را ارایه می‌دهند.

از دیگر برنامه‌های این کنگره افتتاح اولین گالری مقاومت شامل آثار هنرمندانی از کشورهای اسلامی و برپایی ورک‌شاپ هنری با مفاهیم عاشورایی و اربعینی خواهد بود.

5757

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =